Jump to content

San Andreas på Playstation Store


gurfi
 Share

Recommended Posts

Hej hej.

Kommer ihåg när det var runt 80 dagar kvar innan SA skulle släppas. Började följa mediabevakningen ganska intensivt här på gtasajten/forumet och diverse amerikanska sidor. Var heller inte 18 och var rädd att jag inte skulle kunna köpa det så jag övertygade Mor att beställa det på postorder för jag ville "vara säker på att få ett ex", hehe... När väl dagen var påväg (22 okt) så sköt R* upp releasedat. till den 29, fyfan va arg jag blev!! Det hade passat så bra iom att höstlovet skulle precis börja då. Första och ända gången jag plågade mig igenom ett lov och den 29e så var jag som ett barn på julafton. Här i SA-sektionen så haglade det verkligen in både nya medlemmar (jag var en av dom), frågor om alla möjliga sidouppdrag etc. Kommer ihåg att många hade problem med uppdragen "life is a beach", "just business" och "wrong side of the tracks" som fanns i början av storyn. Jag var inget undantag på dom två sistnämnda.

Sen kom alla rykten om bigfoot, leatherface och UFOn och det ploppade upp sidor där folk hade fångat screenshots på dom två förstnämnda. Det spekulerades mycket om dessa bilder va äkta osv. Kommer ihåg att någon amerikansk gtasida erbjöd en hittelön om man kunde hitta och lokalisera bigfoot. 500 kr om jag inte minns fel?

Aja, slut på memorylane. Efter ett glas portvin så kunde jag bara inte låta bli att skriva om min nostalgi till SA :wub:

Det jag egentligen ville säga är att San Andreas finns och ladda ner för 135 kr på playstation store. Jag har ingen aning om hur det är på xbox live. För oss som bara kan spela GTA på konsoll så är det sjukt najs!! Försökte spela det på dator en gång men det bara gick inte för mig.

För dryga hundringen så känns det billigt att få återuppleva nostalgin om spelet och åldern man var i när spelet säpptes. Köpte det i söndags och har redan hunnit till uppdragen med catlina. :ph34r:

Edit: Märkte att ice cube låten check ya self är den censurerade versionen. Var den det i ps2 versionen också? Vill minnas att det var explicit versionen? Annars har jag inte märkt någon skillnad på portningen än sålänge...

Redigerad av gurfi
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...