Jump to content

Windows 7 - Acer


Joe Dirt
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jag har nyligen köpt en bärbar dator utav min vän och det är en gammal Acer 2450. Uppgraderad till 1 gb minne och lite grejer. Nu är det så att det står på den att den ska klara av Windows Vista om man nu så vill ha det men tänkte att jag skulle installera Windows 7 istället för Vista. När jag har installerat Windows 7 och har enbart de allra nödvändigaste drivrutinerna så funkar det utan problem. Men dessvärre fungerar inte grafikkortet som det ska för man måste ha dom riktiga drivrutinerna för det. Men när jag låter Windows Update installera de drivrutinerna datorn behöver så startar datorn och allt men jag får ingen bild inne i själva windows... allt fungerar för ljudet låter och allt men ingen bild. Sedan går det inte att installera dem manuellt utan man måste typ installera dem via Windows Update. Nu är det så att jag har sökt på google men ingen har samma problem, och det löste sig att ominstallera drivrutinerna för dem men inte för mig. Vad kan vara fel? Om jag var otydlig med någonting så skriv tillbaka.

Tack i förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Jag har nyligen köpt en bärbar dator utav min vän och det är en gammal Acer 2450. Uppgraderad till 1 gb minne och lite grejer. Nu är det så att det står på den att den ska klara av Windows Vista om man nu så vill ha det men tänkte att jag skulle installera Windows 7 istället för Vista. När jag har installerat Windows 7 och har enbart de allra nödvändigaste drivrutinerna så funkar det utan problem. Men dessvärre fungerar inte grafikkortet som det ska för man måste ha dom riktiga drivrutinerna för det. Men när jag låter Windows Update installera de drivrutinerna datorn behöver så startar datorn och allt men jag får ingen bild inne i själva windows... allt fungerar för ljudet låter och allt men ingen bild. Sedan går det inte att installera dem manuellt utan man måste typ installera dem via Windows Update. Nu är det så att jag har sökt på google men ingen har samma problem, och det löste sig att ominstallera drivrutinerna för dem men inte för mig. Vad kan vara fel? Om jag var otydlig med någonting så skriv tillbaka.

Tack i förhand!

Ta kontakt med Acer. De har rätt bra kundsupport om jag minns rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta kontakt med Acer. De har rätt bra kundsupport om jag minns rätt.

Har redan gjort det och allt dem säger är "Installera om drivrutinerna så ska det fungera, annars prova att installera från ATI's egna hemsida" Vilket inte fungerar det heller.

Säker på att det är rätt drivrutiner då? Finns det inbyggt grafikkort också?

Följde det inte med någon CD-skiva med datorn? Där brukar det finns drivrutiner

Köpte den av en kompis och hon hade inte kvar skivan, grafikkortet heter ATI Xpress 200m om det är till någon nytta, och ja det är rätt drivrutiner, har googlat runt och alla säger att man ska installera drivrutinerna som kommer med Windows update för att få det att fungera och det gör det för dem men inte för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...