Jump to content

Datorproblem


Halo
 Share

Recommended Posts

Hello!

Skulle börja lira lite WoW igen tänkte jag. Men jag kom inte så långt, det funkade hur bra som helst i 5-10 minuter sedan börjar det lagga enormt. Jag kan inte trycka på någonting egentligen, varken utanför spelet eller i. Det kan vara så i ytterliggare 5-10 minuter tills det blir bra igen, och sådär håller det på. Kan det vara något som ligger och stör i bakgrunden utan att jag vet om det? Ingen av mina hårddiskar är i närheten av att bli fulla.

Har verkligen ingen aning om vad det kan vara.

Kör en copy på hårdvaran om det skulle hjälpa:

Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5200+ (2 CPUs), ~2.7GHz

Memory: 2046MB RAM

Hard Drive: 820 GB Total

Video Card: NVIDIA GeForce 9500 GT

Monitor: AOC 2218, 22" Wide, HDMI, 2MS

Operating System: Windows Vista™ Home Premium

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hello!

Skulle börja lira lite WoW igen tänkte jag. Men jag kom inte så långt, det funkade hur bra som helst i 5-10 minuter sedan börjar det lagga enormt. Jag kan inte trycka på någonting egentligen, varken utanför spelet eller i. Det kan vara så i ytterliggare 5-10 minuter tills det blir bra igen, och sådär håller det på. Kan det vara något som ligger och stör i bakgrunden utan att jag vet om det? Ingen av mina hårddiskar är i närheten av att bli fulla.

Har verkligen ingen aning om vad det kan vara.

Kör en copy på hårdvaran om det skulle hjälpa:

Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5200+ (2 CPUs), ~2.7GHz

Memory: 2046MB RAM

Hard Drive: 820 GB Total

Video Card: NVIDIA GeForce 9500 GT

Monitor: AOC 2218, 22" Wide, HDMI, 2MS

Operating System: Windows Vista™ Home Premium

Tack på förhand!

Jag skulle tippa på att du har för dålig CPU :(. Läst många trådar på sweclockers om lagg och dyligt, det beror till 95% på för dålig CPU. AMD verkar ha extra mycket problem (WoW gillar intel).

Testa att ha igång aktiviteshanteraren (sätt uppdateringsfrekvens på kurvorna till låg) och kolla efter du spelat hur mycket CPU och minne den använt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle tippa på att du har för dålig CPU :(. Läst många trådar på sweclockers om lagg och dyligt, det beror till 95% på för dålig CPU. AMD verkar ha extra mycket problem (WoW gillar intel).

Testa att ha igång aktiviteshanteraren (sätt uppdateringsfrekvens på kurvorna till låg) och kolla efter du spelat hur mycket CPU och minne den använt.

Will do. Tackar för snabbt svar.

Har ju dock lirat WoW på datorn förut utan problem, kanske något som börjar ge sig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...