Jump to content

Admin på vista


Skotten_31
 Share

Recommended Posts

Är inloggad på admin kontot på min dator som har vista som OS. Har försökt flytta några filer till en annan mapp men det funkar inte utan det står "du måste ha behörighet för att utföra den här åtgärden" elr nått liknande.

Har letat på Google fast inte hittar jag ett skit där som funkar, alla tips som jag hitta var att stänga av UAC eller att logga in på felsäkert läge. UAC har jag stängt av men det funkar iallafall inte, felsäkert läge tycker jag inte man bör behöva logga in på för att göra något simpelt som att flytta mappar.

Så finns det någon här som vet hur man flyttar filer? Kan säga att jag också gått in på Egenskaper -> Säkerhet , när jag kollar där så har inte admin kontot "Särskilda behörigheter" eller fullbehörighet på C:\ hårddisken. Det funkar inte att kryssa i dem eftersom det blir åtkomst nekad så fort jag försöker.

Om inte ett admin konto kan ändra sådana saker vem fan är det som kan? måste jag bjuda in bill gates för att ändra skitet?

Tack på förhand

Edit; Fixat

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...