Jump to content

DFS i Server2008, need halp


GiZmo
 Share

Recommended Posts

Troligen inte rätt ställe att svara på, men hoppas att nån fattar vad jag snackar om^^ Får väll skapa tråd på nått annat forum om ingen kan hjälpa

Håller på att experimentera med server 2008 R2, labbar med det i skolan så tänkte att jag skulle leka med det hemma också

Kör med Virtualbox, två servrar(srv1 & srv2) och en XP klient(xp1), lagt in file services och DFS på båda servrarna, en mapp på vardera server som replikeras och är med i ett namespace där srv1 är primary (srv2 är också inlaggd som namespace server). So far so good, kommer åt namespace'n och innehållet i mappen från alla datorer, problemet är dock att jag inte kan skapa/ändra filer i namespace'et med srv2 fast srv1 och xp1 går det bra med.

Inloggad som admin på båda servrarna och vanlig user på xp1. Tror rättigheterna är rätt, skapat en mapp och satt så att Domain Admins har full, gruppen All (med alla mina vanliga användare) har Read/Write/Modify. Går jag in i mappen lokalt på srv2 så kan jag lägga till/ändra, men inte i namespace't. Testat massa olika saker, men no luck.

Nån som kanske har stött på samma problem?

:mf_doof:

Hah, wtf, efter x antal omstarter och efter att ha väntat i 20 min så började det helt plötsligt funka, randomness ftw

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...