Jump to content

Djupgående filmanalyser


P-C
 Share

Recommended Posts

Jag har länge följt Rog Ager aka robag88s filmanalyser på youtube och jag vet inte om jag länkat till det förut men eftersom jag sett varje analys två-tre gånger och lärt mig extremt mycket om film av dom vill jag dela med mig med en egen tråd.

På hans youtubekanal finns filmanalyser av klassiker som Big Lebowski, Matrix, The Shining och Full Metal Jacket och trodde ni att ni hade fattat någon av filmerna så tänk om!

Det bästa exemplet är nog The Matrix som vi nog alla kan utan och innan.. men hur ofta har man verkligen lyssnat på vad som sägs i filmen? Take a look:

http://www.youtube.com/user/robag88

Om ni har fler tips på liknande kanaler/siter - posta!

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lämnade faktiskt in en Matrixanalys på filosofin igår. Fick ihop runt två och en halv sida om paralleller man kan dra mellan bl.a. kristendomen och Matrix, men även andra religioner och kända filosofers tankar. Känner inte direkt för att dela med mig av den just nu eftersom jag inte blev sådär jättenöjd, men det var ett ganska intressant ämne.

Ni kan iallafall läsa lite om det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...