Jump to content

Hemmabyggen


Wu Zi Mu
 Share

Recommended Posts

Efter att ha läst den här artikeln på aftonbladet så blev jag väldigt sugen på att ta fram lödkolven och lite smådelar och börja pilla ihop något.

Men efter att jag läste om värmen den utvecklar så tänkte jag att man kan ju bara använda nån typ av kylfläns (tror någon nämnde det i kommentarerna också). Och direkt satt jag och funderade på fler idéer.

Så nu undrar jag, har ni några andra idéer om saker man kan bygga hemma? Det kan verkligen vara vad som helst, behöver inte vara elektriskt, behöver inte vara komplicerat. Tvärtom, det jag söker efter är simpla saker som vem som helst kan göra. Men inga superdyra saker man måste köpa in.

Förlåt, den här borde så klart vara i Tekniktråden. Hade fel flik öppen när jag skrev det här.

Kan någon flytta?

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde en piratdekoder en gång för 4-5 år sedan. Faktiskt intressant att gå igenom alla steg i det. Från att fixa kretskortet med fotolampa, beställa delar från ELFA, löda ihop det, tillverka en "låda" att ha det i (Sågade ut delar av en gammal förstärkare), till att koppla in den i TVn och ställa in så att kanalerna fungerade bra.

En skön känsla när man är färdig och det fungerar. Skön i dubbel bemärkelse kanske, eftersom att jag nu kunde ratta in Playboy Channel på rummet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde en piratdekoder en gång för 4-5 år sedan. Faktiskt intressant att gå igenom alla steg i det. Från att fixa kretskortet med fotolampa, beställa delar från ELFA, löda ihop det, tillverka en "låda" att ha det i (Sågade ut delar av en gammal förstärkare), till att koppla in den i TVn och ställa in så att kanalerna fungerade bra.

En skön känsla när man är färdig och det fungerar. Skön i dubbel bemärkelse kanske, eftersom att jag nu kunde ratta in Playboy Channel på rummet.

Åh fan. Men funkar den än?

Själv har jag funderat på att börja bygga om ett datorchassi och montera dit en plattskärm.

Allt är redan serverat på silverfat. Har en dator med hyffsade grejer som ingen i familjen använder, som jag tänkt använda.

Och farsan är elektriker så jag har verktygen som behövs :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 months later...

Jag och min barndomsvän har påbörjat med ett nytt projekt, en tryckluftskanon.

Så vi begav oss till skroten för att söka upp en kolsyresläckare som klarar högt tryck. Japp, vi har renar som jobbar med sorteringen ; )

TRYCK HÄR FÖR ALBUM MED BILDER!!!!

Nu ska bara slangen monteras från tuben till pipan som man håller i händerna :)

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...