Jump to content

Åldersgräns på sprit i Norge?


Tobbzone
 Share

Recommended Posts

Hello. Jag undrar om det är någon som vet vad det är för åldersgräns på starksprit i Norge?

Man ska ju åka utomlands till Grekland från Norge och sen Landa i Norge igen. Och ja tänkte att det skulle vara trevligt att ta med sig massa sprit från Grekland in till Norge.

Tack på förhand.

Du ska ju handla i Grekland, vaz the problemo? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hello. Jag undrar om det är någon som vet vad det är för åldersgräns på starksprit i Norge?

Man ska ju åka utomlands till Grekland från Norge och sen Landa i Norge igen. Och ja tänkte att det skulle vara trevligt att ta med sig massa sprit från Grekland in till Norge.

Tack på förhand.

När åker du/ni/familjen? ^_^

Och man måste vara 20 år för att ta in sprit till Sverige, tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men han ska väl tillbaka till Sverige sen? Eller leker du bara Alle nu? (Haha, att leka Alle = att spela Allan)

Det står det ju inget om, att de är 20 på att ta in till Sverige trodde jag de flesta visste. Frågan handlar ju om Norge.

^_^ jag har lite svårt att komma in i alle-character, hmm. Försöker i alla fall med de engelska malplacerade fraserna här och var.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alkohol upp till 4.7 % = 18 år

Alkohol starkare än 4.7% = 20 år (köpes på Norges motsvarighet till Systembolaget. Alltså Vinmonopolet)

Fast, jag tror inte det är så jävla noga.

En polare som var uppe och hälsade på mig trodde det var 18 på Vinmonopolet och drog dit, inte en gång, utan tre gånger och köpte vin och vodka utan att visa legg.

Killen är liten som en katt, och ser ut att vara 16 år.

Så..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alkohol upp till 4.7 % = 18 år

Alkohol starkare än 4.7% = 20 år (köpes på Norges motsvarighet till Systembolaget. Alltså Vinmonopolet)

Fast, jag tror inte det är så jävla noga.

En polare som var uppe och hälsade på mig trodde det var 18 på Vinmonopolet och drog dit, inte en gång, utan tre gånger och köpte vin och vodka utan att visa legg.

Killen är liten som en katt, och ser ut att vara 16 år.

Så..

Jag tog och kikade runt lite på nätet nu och såg att det kan vara 20 på 22% och starkare och 18 på allt under 22%. Och det skulle vara okej. Eftersom ja tror inte det är så stor koll på tullen från Norge till Sverige. Och eftersom man är 18 så ska det inte vara så stort problem hoppas jag :confused:

Tack för alla svar :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...