Jump to content

Bas glapp


Plaisir
 Share

Recommended Posts

Sitter hemma hos farsan och försöker att inte bli galen just nu.

Det är nämligen så att Baslådan till högtalarsystemet börjat med en lite halvtrevlig grej. Den slutar fungera som bas.

Tror att ni fattar av det där men såhär är det:

Lyssnar jag på "för hög" musik (vilket inte är speciellt högt alls) så slår basen ifrån och det enda som hjälper är att banka lite lätt på den. Sen hoppar den ut igen. O igen. O igen.... Am I the only one who see a pattern here??

Hade samma problem med min lilla grej förr men det försvann när man drog upp volymen lite till.

Det hjälper dock inte här.

Förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter hemma hos farsan och försöker att inte bli galen just nu.

Det är nämligen så att Baslådan till högtalarsystemet börjat med en lite halvtrevlig grej. Den slutar fungera som bas.

Tror att ni fattar av det där men såhär är det:

Lyssnar jag på "för hög" musik (vilket inte är speciellt högt alls) så slår basen ifrån och det enda som hjälper är att banka lite lätt på den. Sen hoppar den ut igen. O igen. O igen.... Am I the only one who see a pattern here??

Hade samma problem med min lilla grej förr men det försvann när man drog upp volymen lite till.

Det hjälper dock inte här.

Förslag?

Har du kollaat alla kablar alternativt öppnat låda och kollat?

Har samma problem på ett budget 2.1 system här hemma. Vänster högtalaren kan försvinna om jag har volymen vi ett speciellt stället..

Men det är inge som stör mig då jag alltid har rätt så högt vilket inte innbär att ha volym knappen inom dödsområdet..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...