Jump to content

Köpa ny mick!


DizzY
 Share

Recommended Posts

Tja, som ni läser på titlen så ska jag köpa ny Mick, inspelningsmick då!

och detta ska göras för den förra jag hade trillade mystiskt ner från en hylla och gick därför sönder ;)

nu har jag pengar till ny, men vill gärna ha lite hjälp om det finns?

micken jag tidigare hade va rätt bra, kommer inte på namnet för tillfället för jag e ej hemma just nu...

men jag lägger ut högst 1500 på den nya.. och vad jag har i tankarna är en ADK A-51e

e denna bra tro???

http://www.pricerunner.se/f/176/Mikrofoner...mp;ref=redirect

tacksam för råd:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Ska du ha den för sång eller för att micka gitarrförstärkare?

Har du ljudkort med fantommatning eller har du bara vanligt datorljudkort?

har den för sång, eller ja rap ju, men det klassas som sång väl? :P

aja, och ljudkortet har jag ingen aning om faktiskt, men fått ett nytt som jag inte haft tid att sätta in än, och ja vet inte ens om de passar i min dator, fick det innan resan, så inte hunnit se efter..

den förra micken funka perfekt iaf och den koppla jag bara direkt in i datorn, utan något mellan...

och denna ska iaf vara bättre så de borde väl funka bättre om ingen annat...?

om du vill höra kvaliten jag fick med förra micken så gå in på www.rookie.se/DizzY så lyssna på låten "in my shoes" för det är senaste jag gjort, och den jag fick bäst kvalite på, för jag precis börjat fatta allt ;)

Redigerad av DizzY
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

om du vill höra kvaliten jag fick med förra micken så gå in på www.rookie.se/DizzY så lyssna på låten "in my shoes" för det är senaste jag gjort, och den jag fick bäst kvalite på, för jag precis börjat fatta allt :(

Länken funkar inte :) .

edit: de va inget :(

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Hej igen, Har köpt denna mick nu.(som nämns i första posten)

hittade den relativt billigt men nackdelen fann jag när den levererades ju, ingen sladd ingick!

Men lycklig som jag blev när jag såg att min sladd till gamla micken passade så tänkte jag att det borde funka ju, Meeen jag får fan ta mig inte igång micken???

Nåååågon som vet om denna kräver speciel sladd???

micken är en ADK a-51..

tacksam för hjälp :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej igen, Har köpt denna mick nu.(som nämns i första posten)

hittade den relativt billigt men nackdelen fann jag när den levererades ju, ingen sladd ingick!

Men lycklig som jag blev när jag såg att min sladd till gamla micken passade så tänkte jag att det borde funka ju, Meeen jag får fan ta mig inte igång micken???

Nåååågon som vet om denna kräver speciel sladd???

micken är en ADK a-51..

tacksam för hjälp :mf_doof:

Micken kräver 48V ström vilket den bara får om du köper extern mickpreamp eller ett ljudkort med inbyggd preamp.

*edit*

Kolla så att preampen/ljudkortet du i så fall köper verkligen har stöd för 48V fantommatning.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...