Jump to content

Installera Ljudenhet(er)


Nemomen
 Share

Recommended Posts

Jag behöver installera mina ljudenheter. Men jag vet inte hur man gör.. Allt har funkat förrut.. men när jag fick nytt OS (vista) så vart allt segt.. så jag formaterade om datorn och så har jag fastnat ! Det står att ingen ljudenhet är installerad. Vart kan jag hitta den här ljudenheten? Är det något man ska tanka hem eller finns det redan på datorn??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behöver installera mina ljudenheter. Men jag vet inte hur man gör.. Allt har funkat förrut.. men när jag fick nytt OS (vista) så vart allt segt.. så jag formaterade om datorn och så har jag fastnat ! Det står att ingen ljudenhet är installerad. Vart kan jag hitta den här ljudenheten? Är det något man ska tanka hem eller finns det redan på datorn??

jadu... Först och främst, vad har du för ljudkort... har du intergrerat eller separat (stavning?) ??? i vilket fall som helst så skriv vad ditt ljudkort heter B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SOm Joe Dirt säger. OCH

1. Finns det någon ljud-relaterad masivara i Enhetshanteraren.

2. Men Win Vista ska ju som Win XP redan ha inlaggda M$ drivisar. Som första enklaste drivrutiner.

på andra frågan, Det behöver inte vara säkert att det finns drivrutiner till just hans kort B) när jag hade vista så hittade den inget på min data!!! Var tvungen att installera allt manuellt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

på andra frågan, Det behöver inte vara säkert att det finns drivrutiner till just hans kort B) när jag hade vista så hittade den inget på min data!!! Var tvungen att installera allt manuellt :)

Men nu snackar vi ju om Win Vista. Där ingenting funkar..

Var det ditt on-board kort eller ditt PCI-kort?

Men jag snackar om drivisar som inte var till nåt speciellt kort. Utan funkar med alla (ska göra). Det är samma om du köper nytt graffe och drivrutinerna till kortet inte finns installerat från början så använder Win XP/Vista sina egna till dom riktiga drivisarna kommer..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men nu snackar vi ju om Win Vista. Där ingenting funkar..

Var det ditt on-board kort eller ditt PCI-kort?

Men jag snackar om drivisar som inte var till nåt speciellt kort. Utan funkar med alla (ska göra). Det är samma om du köper nytt graffe och drivrutinerna till kortet inte finns installerat från början så använder Win XP/Vista sina egna till dom riktiga drivisarna kommer..

Jo men windows egna drivisar kanske inte kortet accepterar vilket gör att kortet inte fungerar B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...