Jump to content

Startproblem med datorn.


KvaddadPadda
 Share

Recommended Posts

Jag skulle installera Gears of War på stationära och det krävdes nya drivrutiner. Pinsamt nog har jag aldrig installerat nya drivisar förut (har aldrig behövt). Nu tankade jag ner de som krävdes från NVIDIA:s hemsida och installerade. Jag startade om datorn och färgen var helt åt helvete och bilden var förstorad. Så jag gick till Enhetshanteraren och återställde den gamla drivrutinen. När jag nu rebootar är hela skärmen svart när jag ska logga in! Vad ska jag göra?

Tacksam för alla svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle installera Gears of War på stationära och det krävdes nya drivrutiner. Pinsamt nog har jag aldrig installerat nya drivisar förut (har aldrig behövt). Nu tankade jag ner de som krävdes från NVIDIA:s hemsida och installerade. Jag startade om datorn och färgen var helt åt helvete och bilden var förstorad. Så jag gick till Enhetshanteraren och återställde den gamla drivrutinen. När jag nu rebootar är hela skärmen svart när jag ska logga in! Vad ska jag göra?

Tacksam för alla svar!

Jag tror att anledningen att skrämen var stor och fuckade färger var nog dom nya drivrutinerna. alltså dina skräm inställningar resetades så allt vart defult. typ som 640*480 upplösningn med 8-bitars färger.

eller så avinstallerade datorn dom gammla först och när du väl startat om datorn så skulle du har installerat dom nya igen. Men varför din skärm är svart är lite konstigt. Dom borde installeras så fort som Windows startas...

det ända jag kan tänka på är om du tar ut ditt graffe och använder det "onboard" graffe eller nåt annat och sedan installerar Nivida drivisar igen..

Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...