Jump to content

Slang Projektet


Tux
 Share

Recommended Posts

Hallå forumiter!, det är så här att jag behöver eran hjälp med att fullborda mitt svenska projekt "Slang". Jag ska nämligen göra en liten kortfilm om ordet slang (Historia, Dialekt, Vem) osv. Eftersom många av er bor i Stockholm, Göteborg osv så tänkte jag att ni möjligtvis kunde skriva upp några vanliga slangord som finns i eran stad och sedan spela in det med en mikrofon och posta det här!.

Jag skulle gärna också behöva lite tips på hur jag kan göra filmen rolig och lärorik. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://swedia.ling.gu.se/snabbmeny.html

Här har du annars en bra sida som har så gott som alla dialekter inspelade. >_<

Jag menade inte riktigt det >_< . Jag behöver inspelade slang ord med olika dialekter. Liksom, det är nog inte så kul o höra en skåning rabbla upp ett fåtal slang. Det är ju mycket roligare ifall någon från Stockholm kanske spelare in 10 slang, och någon i göteborg gör detsamma. Sedan så redigera jag det och lägger in det i filmen >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej det verkar som om inget orkar hjälpa mig med inspelningen men det är lungt, eftersom jag ändå har 3 - 4 veckor kvar. Men något som ni skulle kunna hjälpa mig med nu är hur jag skulle kunna lägga upp min film för att få den att bli rolig och lärorik :shifty: . Ni som har gjort olika filmer, hur gör ni för att filmen ska bli rolig?, har ni några exemplar på roliga videon på YouTube?.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej det verkar som om inget orkar hjälpa mig med inspelningen men det är lungt, eftersom jag ändå har 3 - 4 veckor kvar. Men något som ni skulle kunna hjälpa mig med nu är hur jag skulle kunna lägga upp min film för att få den att bli rolig och lärorik :mellow: . Ni som har gjort olika filmer, hur gör ni för att filmen ska bli rolig?, har ni några exemplar på roliga videon på YouTube?.

Random humor är alltid kul. Bilder när du pratar om saker som flashar förbi. Om du fortfarande vill kan jag spela in ett ljudklipp med alvhemska. :)

Zack goes snäll :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...