Jump to content

Felmeddelande och suddig text.


Tweak
 Share

Recommended Posts

Ja, jag antar att trådtiteln säger allt :(

Igår när jag satte på min dator så stod det innan själva Windows Xp-grejen som laddas att system32.hll.dll (eller nåt liknande) saknades eller var sönder, och att jag var tvungen att reparera den. Jag formaterade om. Nu har jag installerat alla drivrutiner och liknande men ändå är texten/bildskärmen så himla otydlig! Det är suddigt, liksom. Och när jag dag kom in på datorn fick jag upp ett läskigt felmeddelande, vad betyder det?

Vad ska jag göra för att få tillbaka min skarpa text igen? :P

dupldnahgmwz.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Texten är tydlig för mig, så antagligen har det med grafikkortets drivrutiner att göra

Edit:

Fast efter lite gooooogling så verkar det som om det är drivrutinerna för ljudkortet som fukkar :( Har du realtek? Isf, ladda ner de senaste drivrutinerna från http://www.realtek.com.tw/downloads/

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Texten är tydlig för mig, så antagligen har det med grafikkortets drivrutiner att göra

Edit:

Fast efter lite gooooogling så verkar det som om det är drivrutinerna för ljudkortet som fukkar :P Har du realtek? Isf, ladda ner de senaste drivrutinerna från http://www.realtek.com.tw/downloads/

Är min text suddig pga ljudkortet? B) Hur fungerar det?

Öhm.. hur funkar det drivrutiner? Måste jag ta bort de jag redan har (har jag ens några nu när jag precis har formaterat?) innan jag laddar ner nya?:( De andra, för grafikkortet och moderkortet (heter det så, heh?) hade jag på skiva nämligen, och de fungerade perfa innan.

Edit: Och min print, hur kan de va tydlig för er och inte mig? ;) Ni måste ju se samma bild som jag, ändå om era dator fungerar bra? hmm

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit:

Fast efter lite gooooogling så verkar det som om det är drivrutinerna för ljudkortet som fukkar :P Har du realtek? Isf, ladda ner de senaste drivrutinerna från http://www.realtek.com.tw/downloads/

Realtek har farliga drivrutiner. :( För varje gång jag försöker ladda ner en uppdatering från dem, så får jag BSOD efter installationen ;)

Har aldrig kunnat uppdatera. Får enbart BSOD varje gång.

BSOD = (Blue Screen of Death)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej.

Använder du plattskärm? Om ja, testa att ändra upplösning.

Ja, och har gjort det. Använder nu samma som innan formateringen, och den funkade ju perfekt innan.

Hmm. kan det ha att göra med att min dator har fått för sig att jag använder två bildskärmar då jag har råkat koppla in den med två sladdar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...