Jump to content

Koppla router till router?


Tweak
 Share

Recommended Posts

Hej, nu ska göra bort mig med dumma frågor igen :ermm:

Om man har en router med fyra uttag/portar/vad det nu heter och sedan kopplar en till router med fyra uttag/portar till den.. kan man använda alla de sex lediga uttagen då?

Krävs det någon speciell sorts nätverkskabel eller hur är det?

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rimligtvis borde det gå att koppla in den andra routern i en till. Då kopplar du in den första routern i den andra routerns internetport.

Så fungerar den som modem till den andra. Kan dock inte lova att det fungerar, men det borde fungera.

Är det inte bättre om du köper en 21-portas hubb?

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rimligtvis borde det gå att koppla in den andra routern i en till. Då kopplar du in den första routern i den andra routerns internetport.

Så fungerar den som modem till den andra. Kan dock inte lova att det fungerar, men det borde fungera.

Är det inte bättre om du köper en 21-portas hubb?

Nej för det kostar pengar :P Tack :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag försökte med detta en gång,

men det funkad inte (Hade korsad sladd). Det jag använde var en D-link 624 och en D-link 614+.

Och sen ringde jag supporten och fick svaret att det INTE går.

Men om du har en annorlunda router (inte från D-link) så kanske det går. Men för mig funkade det inte... :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Koppla INTE in den ena routern i den andras WAN-port.

Kör istället Internet till ena routerns WAN-port, sen en kabel från en LAN-port på en till en LAN-port på den andra. Då agerar Den andra routern switch. Funkade finfint för oss när vi lanade i skolan med 50 pers.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Koppla INTE in den ena routern i den andras WAN-port.

Kör istället Internet till ena routerns WAN-port, sen en kabel från en LAN-port på en till en LAN-port på den andra. Då agerar Den andra routern switch. Funkade finfint för oss när vi lanade i skolan med 50 pers.

MEN, Funkar internet för dom på den andrta routern då? -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Super coolt!

Testa det på ett lan.. D-Link + D-Link funkade inte, hade 3st vi testade med. Sen kom en snubbe med en router från ett annat märke, och då funkade det :unsure: D-Link + [Annat märke] = YES

Använde icke korsad

inte supercoolt..

Alltså -cootl (minus)..

Jag har ju bara d-link :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...