Jump to content

Fildelningsklient oDC++


The Dude
 Share

Recommended Posts

Har använd torrents en längre tid men ibland saknar man DC lite. Jag pallade inte indexera flera 100 gb filer så fick tips om oDC där man inte behöver indexera nånting men varje gång jag startar programmet tar det 100% processor och slutar svara i typ 3 minuter innan man kan börja använda det.

Har för mig att jag haft liknande problem med DC förrut, kan det vara för jag är inne på för många hubbar? (ca 7 st)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry, lånar tråden lite, blev sugen på att börja använda DC++ nu igen, har inte fuknat på ett tag så jag bestämde mig för att ladda ner senaste och köra igång, men när jag ska söka efter hublistor så får jag fram följande felmedelande: Download Failed: En befintlig anslutning tvingades att stänga av av fjärrvärddatorn. (sen följer hublistans adress inom parentes)

:'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att använda oDC idag är som att använda Windows 98. oDC är både utdaterat och uppdateras inte längre, testa istället fulDC eller RevConnect, båda uppdateras. Att hasha filer är ganska viktigt.

Man bör således använda en klient med hashfunktion.

Revconnect kan jag rekomendera. Det är ganska najs för med det kan man tanka samma fil av flera användare, om nu den finns av flera användare :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har addat alla. kollat på alla i webbläsare,får fortfarande bara massa felmeddelande, connection close, och det som jag nämnt tidigare.......

Edajt!: testar revconnect nu, och jag får upp listor, men efter stpr det bara massa nollor...

Redigerad av Chilli_13
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...