Jump to content

Bränna från VCR till DVD?


T-Bone Mendez
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)
DVD-recorder= DVD-spelare som du kan spela in från TVn eller Viedon till en DVD+RW-skiva. Enkelt, men kostar runt 1500-4000 kr. Har ju en Lumatron som kostade 1500 kr och den funkar bra :ph34r: Men den är väldigt seg :P

Ok, tack för svaret. Det dumma är att jag köpte en ny DVD och Video (två i en) förra hösten. Ska jag behöva slänga upp pengar på en som kan spela in också :)

Redigerad av T-Bone Mendez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har man tv-in på grafikkortet så ska det gå. Program vet jag inget om eftersom jag inte testat det själv.

Farsan har ju gjort sånt här förut, men nu recordar han på dvdn istället. Han använde iaf Pinnacle Studio och ett TV-kort (han hade ju då bara en GeForce 2) :blink: . Men TV-IN har ju typ alla graffekort nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
DVD-recorder= DVD-spelare som du kan spela in från TVn eller Viedon till en DVD+RW-skiva. Enkelt, men kostar runt 1500-4000 kr. Har ju en Lumatron som kostade 1500 kr och den funkar bra :ermm: Men den är väldigt seg :lol:

*Lånar tråden*

Jag har länge funderat på att köpa en DVD-recorder. Men jag är rätt osäker på hur skiten funkar. Eller rättare sagt, hur den ser ut. Har den en öppning för videoband eller kopplar man recordern med den vanliga videon? Om man bränner över innehållet på skivan kan man sedan radera det och spela in på nåt? Eller måste man köpa nya skivor?

Skulle bli väldigt tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...