Jump to content

Zmodeler till Cinema 4D


LILLJE
 Share

Recommended Posts

Hoj! :P

Jag förstår verkligen inte Zmodeler men man kan iaf importera dff filer som är skit bra...

Maxon 4d cinema förstår jag någorlunda och det är mycket trevligare :P Problemet med Cinema är ju att man inte kan importera dff filer. :wub:

Jag lyckades få in en bil i Zmodeler felfritt och sen tänkte jag exportera modellen till Cinema.När jag exporterade en 3ds fil så stod de såhär(med varingstecken):

ZModeler is ready.

Material "buffalo.dff" was renamed to "buffalo.df".

Material "chassis_dummy" was renamed to "chassis_du".

Material "Matte: FF000000 [spec]" was renamed to "Matte: FF000000".

Material "gm_engine [spec]" was renamed to "gm_engine [spec".

Texture name "gm_engine.tga" in material "gm_engine [spec" was truncated to "gm_engin.tga".

Material "Matte: FFA68500 [spec]" was renamed to "Matte: FFA68500".

Material "Matte: FFB3B39E [spec]" was renamed to "Matte: FFB3B39E".

Material "engine_stuff [spec]" was renamed to "engine_stuff [s".

Och hurndra fler..

Och sen när jag ska öppna filen i Cinema så är bilen helt bucklig eller bara en fyrkant....och ni vet ju att om man klickar på "Render Active View" så ska man se hur det ska se ut (helt klart) men då kommer detta upp:

Texture Error

brake_sp.tga(brake_spc)

m2_wheel.tga(m2_wheel[sec,)

vehicle.tga(matte:72464646)

body.tga(body[prim])

Och några till....VAD ÄR DET SOM ÄR FEL? :)

detta va den bästa bilden jag kunde få :lol: Edit:Om ni inte fattar vad jag har skrivit så ursäkta min svenska:p

post-11203-1159092394_thumb.jpg

Redigerad av LILLJE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoj! :lol:

Jag förstår verkligen inte Zmodeler men man kan iaf importera dff filer som är skit bra...

Maxon 4d cinema förstår jag någorlunda och det är mycket trevligare :P Problemet med Cinema är ju att man inte kan importera dff filer. B)

Jag lyckades få in en bil i Zmodeler felfritt och sen tänkte jag exportera modellen till Cinema.När jag exporterade en 3ds fil så stod de såhär(med varingstecken):

ZModeler is ready.

Material "buffalo.dff" was renamed to "buffalo.df".

Material "chassis_dummy" was renamed to "chassis_du".

Material "Matte: FF000000 [spec]" was renamed to "Matte: FF000000".

Material "gm_engine [spec]" was renamed to "gm_engine [spec".

Texture name "gm_engine.tga" in material "gm_engine [spec" was truncated to "gm_engin.tga".

Material "Matte: FFA68500 [spec]" was renamed to "Matte: FFA68500".

Material "Matte: FFB3B39E [spec]" was renamed to "Matte: FFB3B39E".

Material "engine_stuff [spec]" was renamed to "engine_stuff [s".

Och hurndra fler..

Och sen när jag ska öppna filen i Cinema så är bilen helt bucklig eller bara en fyrkant....och ni vet ju att om man klickar på "Render Active View" så ska man se hur det ska se ut (helt klart) men då kommer detta upp:

Texture Error

brake_sp.tga(brake_spc)

m2_wheel.tga(m2_wheel[sec,)

vehicle.tga(matte:72464646)

body.tga(body[prim])

Och några till....VAD ÄR DET SOM ÄR FEL? :P

detta va den bästa bilden jag kunde få :angry: Edit:Om ni inte fattar vad jag har skrivit så ursäkta min svenska:p

1. Jag tror att .3Ds typ är så annourlunda så vissa saker måste ändras för att kunna exportera till 3ds. Eller jag vet inte 100%...

2. Det där med texturerna. Gör så här.

-1. tryck Ctrl+E.

--2. Gå in på Texture Paths

---3. Välj den mapp som dom bilderna som fattas är.

Tror det är det som är felet...

En fråga.

Varför exportera till C4D?

Med C4D kan du ju inte exportera till .Dff?! :P

Redigerad av ALER700
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga.

Varför exportera till C4D?

Med C4D kan du ju inte exportera till .Dff?! :P

Därför att jag tycker att det programet är enklare....Zmodeler använder jag bara till att ändra format :D För det går väl att göra tvärtom? B):lol::P:P

EDIT:Jag märkte att om jag ska imorpterar 3ds filen in i Zmodeler så blir det samma som om man inte har några textures fast 3ds filen ligger i samma mapp som texturna.Och det står ju att det är tga filer som saknas :angry:

Redigerad av LILLJE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Därför att jag tycker att det programet är enklare....Zmodeler använder jag bara till att ändra format :P För det går väl att göra tvärtom? >_<:angry::huh::lol:

EDIT:Jag märkte att om jag ska imorpterar 3ds filen in i Zmodeler så blir det samma som om man inte har några textures fast 3ds filen ligger i samma mapp som texturna.Och det står ju att det är tga filer som saknas ^_^

Har du köpt Z-modeler >_<

För om man inte köpt Z-modeler så kan man inte importera?

ONTOPIC:

Men man kanske måste exportera texurerna till .tga. och sen ladda texurerna :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...