Jump to content

Digital-TV


L_Voll
 Share

Recommended Posts

Hejohå. Nu står det på SVT att vi som använder Skövde-masten måste skaffa digital-TV.

Då funderar jag på vad som är bäst - satellit eller boxer? Vilka olika abonnemang kan man ha, vad är billigast?

Nu har vi bara SVT1, SVT2 och 4:an. Mina föräldrar hatar kanaler, så det gäller att hitta något jäfla bra erbjudande, för jag vill gärna ha mer än tre. :wacko:

Hit me!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du bara handlar en vanlig box utan abonnemang så får du in 1, 2, 4, TV6, Barnkanalen och SVT24.

Boxers standardpaket tror jag kostar 70 i månaden ungefär och då får man också 3, ZTV, 5 och lite sådana.

TV6, är det den nya underhållningskanalen? Finns det bara ett företag som levererar boxer? Måste man köpa ett paket med kanaler, kan man inte göra avtal med bara de kanalerna man vill ha?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TV6, är det den nya underhållningskanalen? Finns det bara ett företag som levererar boxer? Måste man köpa ett paket med kanaler, kan man inte göra avtal med bara de kanalerna man vill ha?

Tv6 är nya underhållningskanalen, japp. Skulle tydligen vara en manligare version av 3an. Nåja.

I alla fall, Boxer är ett företag så det är bara dom som levererar. Däremot finns ju Viasat (satelit), Comhem (kabel), CanalDigital (också satelit). Men Boxer är vad jag vet dom enda som kör via tv-antenn.

Går inte att bara betala för individuella kanaler. Det är inte så många i Boxers standardpaket. Nu var det visserligen 160 för standardpaketet men det är värt det. Låt dina föräldrar prova med lite fler kanaler, brukar finnas ganska billiga proverbjudanden så kanske dom bestämmer sig för att det är bra att ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...