Jump to content

Behöver hjälp.


Miike
 Share

Recommended Posts

Innan jag börjar vill jag bara säga att detta är inga riktiga sånger/låtar, det är melodier från tv spel och dom finns inte tillgängliga att köpa. Detta är sidan med låtarna http://www.vgmusic.com/music

Om jag kopierar en låt från en hemsida till mitt skrivbord så behöver jag ju vara ansluten till internet för att lyssna på de, eftersom jag klickade på "spara mål som...", låtarna blir oftast bara några kb och det går inte att lägga in dom i mp3 för att man måste vara ansluten till internet för att få tillgång till dom.

Går det att klicka/göra så att låtarna blir några MB istället och tillgängliga till att lägga in på mp3'n?

Skulle ärligt talat skita på mig om jag fick hjälp. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Innan jag börjar vill jag bara säga att detta är inga riktiga sånger/låtar, det är melodier från tv spel och dom finns inte tillgängliga att köpa. Detta är sidan med låtarna http://www.vgmusic.com/music

Om jag kopierar en låt från en hemsida till mitt skrivbord så behöver jag ju vara ansluten till internet för att lyssna på de, eftersom jag klickade på "spara mål som...", låtarna blir oftast bara några kb och det går inte att lägga in dom i mp3 för att man måste vara ansluten till internet för att få tillgång till dom.

Går det att klicka/göra så att låtarna blir några MB istället och tillgängliga till att lägga in på mp3'n?

Skulle ärligt talat skita på mig om jag fick hjälp. :lol:

Hinner inte kolla länken nu eftersom jag ska dra till Globen om några minuter. Men om dom små filerna du får hem är .m3u så är det bara att öppna dom med notepad, där finns länken.

Sen kan du tanka wget för windows eller bara ta nån vanlig hemladdningshanterare för att spara ner dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det är .mid filer.

Sen var det nog quicktime som dom spelades upp i.

Om det är midifiler så behöver man inte ansluta till internet för att lyssna. Däremot måste du konvertera dom till wav och sen mp3 för att kunna lyssna på dom i mp3-spelare eftersom en midifil bara är noter och inte ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...