Jump to content

Banner


SlewME
 Share

Recommended Posts

Tjena.

Jag har en bannar på beffo.ses startsida som pekar mot beffo community, men denna har bara dragit till dig 2st nya medlemmar på 8 dagar vara 510st har tittat på beffos startsida.

Är det någon som har en idé om hur man kan göra en banner med "attraktiv". Vad skulle ni klicka på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, ball om 500 tittar här och endast två svarar. Då får du skapa en tråd om hur man skapar en tråd med en intressant topic titel. :P (gud vad trött jag är, har jobbat för mycket)

Nej skämt åt sido, jag har faktiskt inte varit inne där på ett tag pga allt jobb. Jag skall kolla in hur den ser ut och sen se om jag har något tips. :D

Men 2 medlemmar på 8 dagar är väl egentligen inte dåligt? c:a 2 i veckan.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, du kan väl göra en knapp i hörnet där det står "[X] Stäng" som länkar till communityn, sen har du en lista med massa fördelar på startsidan man får när man blir medlem... nackdelarna (?) får man reda på senare :P

Edit: Glömde ord

Edit2: ----||----

Redigerad av GTaJäGaReN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag som sagt inte duktigt på det här men som "vanlig" människa tycker jag att den är snygg men lite färglös. Skall inte vara för skrikiga färger heller men lägg till en ram i en annan färg eller ändra färgen på bokstäverna så att det bryter av det hela lite. Det smälter in lite för mycket tycker jag.

Nej ingen lista GTaJäGaReN, blir för jobbit att läsa igenom.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Hehe, ball om 500 tittar här och endast två svarar. Då får du skapa en tråd om hur man skapar en tråd med en intressant topic titel. :P (gud vad trött jag är, har jobbat för mycket)

Nej skämt åt sido, jag har faktiskt inte varit inne där på ett tag pga allt jobb. Jag skall kolla in hur den ser ut och sen se om jag har något tips. :)

Men 2 medlemmar på 8 dagar är väl egentligen inte dåligt? c:a 2 i veckan.

Det är dåligt om 510st har tittat på beffo webbhotells startsida. Man ska fan inte få titta på den om man inte blir medlem :D

@GTAHuntah,

Hehe, gratis medlemskap på beffo webbhotell borde vara nog för att registera sig och vara aktiv :P

@Tuxah,

Nu är jag inte så bra på det där med att göra mangafigurer och andra föremål men jag kan testa, tack för tiåset.

@Vice.2

Hm, tack för det. Det kan ligga något i det att den flyter in för mycket.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Detta har iofs inget med bannern att göra, emn fixa ett invitesystem på communityn, där alla kan bjuda in andra. "Bjud in Xst så blir du VIP" eller nåt liknande.

Men hey! Du är inte med riktigt. Om inga registerar sig så lär inga invitea.

Det är inga som klickar på bannern? :P Det är det jag vill.

Det är isf den där tävlingen, men det tar sin lilla tid att administrera osv för att den ska gå runt.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hey! Du är inte med riktigt. Om inga registerar sig så lär inga invitea.

Det är isf den där tävlingen, men det tar sin lilla tid att administrera osv för att den ska gå runt.

Men eftersom det finns några registrerade så kanske de kommer 'invita'?

Och eftersom Kalle kom men idén tycker jag att han ska sätta igång direkt, eller hur Beffo? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men eftersom det finns några registrerade så kanske de kommer 'invita'?

Och eftersom Kalle kom men idén tycker jag att han ska sätta igång direkt, eller hur Beffo? :P

Haha, man kan ju tycka det. Faktum är att ca. 10st av alla nästa 200 reggade är aktiva, och alla dem är redan VIP.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den smälter in för mycket på sidan och någon catchig text har den inte heller.

Byt färg till blå till exempel, den finns ju inte så mycket på sidan i övrigt.

Gör den animerad. Beffo måste du ha, men också något lite coolt citat eller liknande. "Vi ska döda lunar" som första ruta, så börjar folk läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hey! Du är inte med riktigt. Om inga registerar sig så lär inga invitea.

Det är isf den där tävlingen, men det tar sin lilla tid att administrera osv för att den ska gå runt.

KalleR, mutor menar du?! Samma oseriösa grej som "bli medlem så blir du mod." nej, det ser dåligt ut.

Tävlingen var en riktigt bra PR ide, sånt gillar folk, men det har det varit rätt dåligt info om det slew.

(får snart på huvudet av Slew. och KalleR, har gnällt hela dagen på dem. Inte meningen grabbar.)

Sen, hur många forums och communitys är det som är aktuella, har fått intrycket av att det är ganska många bollar i luften. Hjälper gärna till så mycket jag kan att göra lite PR för ditt forum men vilket av dem är det som gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske för att de är VIP?

Testa att göra alla till VIP och skicka ut massa mass-mail, som du gillar att göra.

Nej nej nej! Helt fel! Att bli VIP skall betyda något. Blir tex jag VIP på gtasajten så är det ganska stor sak. Det innebär en riktigt respekterad medlem. Tex som funnyline. Men hade all på gtasajten varit VIP så hade det ju inte varit något speciellt.

Vill man begå forumsharakiri så gör man alla medlemmar till mods. och VIP medlemmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den smälter in för mycket på sidan och någon catchig text har den inte heller.

Byt färg till blå till exempel, den finns ju inte så mycket på sidan i övrigt.

Gör den animerad. Beffo måste du ha, men också något lite coolt citat eller liknande. "Vi ska döda lunar" som första ruta, så börjar folk läsa.

Börjar att citera dig.

Tjo !

Ska se över det där, men det finns en grej som sätter käppar i hjulet och det är att jag är kass på sånt där, man jag ska försöka knåla ihop något.

@Vice.

VIP är inte något som ska vara respektfullt på communityt i och med att man får fler funtkioner som är användbara. Detta i sig betyder att alla ska ha rätt till att vara VIP.

Skapade ett humorarkiv för att hoppas att det skulle dra till sig folk, vilket inte fungerade.

Gillar föröverigt ditt tänkande, kan ha bra hjälp utav dig :P

Tack för all hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej nej nej! Helt fel! Att bli VIP skall betyda något. Blir tex jag VIP på gtasajten så är det ganska stor sak. Det innebär en riktigt respekterad medlem. Tex som funnyline. Men hade all på gtasajten varit VIP så hade det ju inte varit något speciellt.

Vill man begå forumsharakiri så gör man alla medlemmar till mods. och VIP medlemmar.

Äh, de blir VIP's för att de är registrerade. Och om det gäller att få medlemmar är allt tillåtet - enligt Beffo :P

Redigerad av GTaJäGaReN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...