Jump to content

Blade: The Series


Crusader
 Share

Recommended Posts

TV-serie baserad på serietidningarna med samma namn om vampyren som tål solljuset och dödar andra vampyrer. Blade spelas av Kirk 'Sticky Fingaz' Jones. Serien görs av Spike TV.

28:e Juni har den extra långa piloten premiär. 5:e Juli börjar sedan själva serien med 11 avsnitt. (Detta är alltså en så kallad sommarserie)

Serien kommer vara en oberoende fortsättning på filmerna.

Detta är Spike TVs första egenproducerade TV-serie. Ska bli intresant att se vad de kan göra.

Handling: Blade och hans medhjälpare, det tekniska geniet Shen, flyttar till Detroit för att undersöka vampyrfamiljen House of Chthon och dess ledare (Och Blades nya nemesis) Marcus Van Sciver samt hans förföriska vampyrkvinna Chase.

Han träffar föredetta militären Krista Starr som undersöker mordet på sin tvilling bror och hamnar mitt i vampyrernas värld.

Handlingen är skriven efter hur jag tolkat det jag läst och det mesta, om inte allt, borde stämma. Iallafall när det gäller piloten. Vad resten av serien kommer handla om, och om det har gjorts några förändringar, är ännu okänt.

Serien verkar vara uppbyggd på samma sät som filmerna med samma typ av action. Den verkar världigt lovande.

Trailer

Serien produceras av en av manusförfattarna till filmerna samt en av författarna till serierna.

Piloten är regiserad av Peter O'Fallon som har piloter som specialområde.

Manuset till piloten är skrivet av David S. Goyer (Som skrivit många serietidnings filmmanus, bla. Blade, Blade II, Blade: Trinity, Batman Begins, Batman Begins 2 (2008), Ghost Rider (2007), Nick Fury: Agent of Shield (1998), Captain America (2009), The Flash (2006)).

Jag tycker att det verkar som att serien är i bra händer. Vi får se när piloten visas. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...