Jump to content

Lilla vi


darkjak
 Share

Recommended Posts

Jag undrar om någon har sett det nya feministprogrammet Lilla Vi.

I ärligheten är det svårt att se vad som är meningen med programmet. SVT kallar det för ett "Humorprogram", men det är inte roligt för fem öre. Det ska vara feministiskt, men lägger inte fram så hemskt många feministiska åsikter.

Och för två-tre år sedan visade man ett program som hette "Push up" (med sloganen "vi synliggör klyftan"), som var tänkt att vara ett politiskt debattprogram. Det programmen hade ingen debatt, utan där var bara en massa fjantar som klankade ner på skönhetsideal och män med höga löner, utan att bjuda in någon som kan tala emot. DET var roligt. Låt mig ta några exempel:

*En kvinna gav en rekomendation till alla tittande kvinnor, att de ska kolla i tidningsavdelningen varje gång de besöker en butik. Då ska de ta andra tidningar, och täcka över alla porrtidningar de ser med dem. Detta var tänkt att få männen att inte hitta dem, och därigenom inte köpa, vilket skulle resultera i att de som ger ut tidningarna går i konkurs.

*De intervjuade ett par som köpte pojkleksaker till flickor och vise versa bara för att djäklas, vilket de uppmanade andra till att göra.

Jag kan fan inte tro att man lade ner Trafikmagasinet, som funnits sedan 20 år tillbaka, och la pengarna på OVANSTÅENDE! Visst, jämställdhet är viktigt, men dom får för fan göra det intressant! Jag säger som de sa på reklamen för Falkenbergsrevyn: Fi fan!

Sen har vi världens humorkväll. Man kunde inte garva en enda djäkla gång. Visst, det var ju en välgörenhetsgala, men det hette ju HUMORKVÄLL. Det roligaste de kunde komma med var för fan en transvestit som kallade ankor för D-vitamin!

Hur reagerar ni när ni ser sånna här skitprogram? Debattera dessa, och liknande program.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lilla Vi är rätt tråkigt i längden, även om det i första program tjänade en poäng. Att sedan upprepa samma sak vecka efter vecka är inte riktigt ett lyckat koncept; enbart Little Britain-duon kan göra det på ett underhållande sätt.

Diggade dock "Saknar du känslan av missunsamhet? Vill du, i större utsträckning, känna avundsjuka, förakt och underlägsenhet? Nu finns lösningen: penis!"-grejen. Resten är skräp.

Carina Berg är en begåvad kvinna, dock. Skulle gärna se henne i fler program (vilket jag förmodligen kommer göra)...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först o främst... Jag hatar det programmet...

Sen måste jag säga att även "Hey Baberiba" är riktigt uselt och det ändå dom har lyckats med är Familjen.. Tror dock att det skulle vaa roligare om inte den där fjollan va med o försökte härma Darin hela tiden.. Tycker inte om honom men det är på gränsen att jag hatar henne lika mycket.!

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...