Jump to content

Nu får snuten för fan skärpa sig...


rabarben
 Share

Recommended Posts

Då är ju egentligen en orkestermarch mycket värre ju... det hörs ju ännu mer!

Grejen är ju att orkestern har tillstånd. Dessutom så brukar väl matcher sluta rätt sent på kvällen va, när folk vill gå och sova för de ska upp tidigt... Huh? Get my point? Att skråla segervisor och slänga ölburkar kan jag inte tänka mig uppfattas som allmän ordning...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Poliserna ingriper om dom ser någon begå något brottsligt. I detta fall ska dom alltså ingripa om någon går och sjunger fotbollsramsor eftersom det nu finns en lag mot det.

dom bestämmer också var gränsen går. och själv tycker inte jag att gränsen är nådd när man sjunger hejaramsor på gatan, möjligtvis om folk klagar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen kan man ju fråga sig om dom är så jävla fredliga när dom står och försöker välta en polisbuss.

Inte helt smart i mina ögon.

Helt korrekt handlande utav polisen.

Måste hålla med dig. Det där var bråkstakar från topp till tå, inte jävla supportrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orkar inte läsa igenom länkarna men det verkar som dom blev gripna för att dom sjöng?

Om några går runt å skriker/sjunger och stör allmänheten får polisen först och främst säga till dom, alltså varna dom. Fortsätter dom får dom ju fan skylla sig själva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Orkar inte läsa igenom länkarna men det verkar som dom blev gripna för att dom sjöng?

Om några går runt å skriker/sjunger och stör allmänheten får polisen först och främst säga till dom, alltså varna dom. Fortsätter dom får dom ju fan skylla sig själva.

Typ halva stan är och kollar på matchen och HIF har gjort så både i Helsingborg och i andra städer... men det är väl annurlunda i malmö. Men det får man ju förvänta sig...

Citat från arg supporter:

Så vitt jag vet så har vi inget maskeringsförbud i Sverige idag ändå gick polisman 4590 och drog ner hättor och tog av kepsar från de som de omhändertagit. Vissa protesterade och ifrågasatte det men både han och hans kollegor slog dövörat till.
Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...