Jump to content

The Da Vinci Code Quest


Hew
 Share

Recommended Posts

Nu när premiären av Da Vinci Koden på bio närmar sig med stormsteg så har google lagt upp ett spel som handlar om att man ska lösa olika pussel. Jag har inte kommit så långt än (om jag ska vara ärlig är jag fast på nivå 1 :unsure: ), men jag tror att det är ungefär som notpr0n, man ska lösa uppgiften och sen avancera till nästa nivå.

Vill ni testa spelet så gå in här och registrera er.

Tänkte även passa på och se ifall någon kan hjälpa mig med nivån jag är fast på ;)

Jag har klarat första pusslet och ska nu ska nu namnge symbolen på Mr. Langdon. Symbolen är en triangel som ligger på hans öga, vilket jag tolkar som frimurarnas symbol, alltså The All Seeing Eye. Har testat skriva in det men får ej rätt, har även testat andra varianter som The Eye of God. Svaret är säkert pisslätt men jag klarar det inte ^_^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svaret på den du fastnat på är helmysko... man ska inte tänka på ögat alls det är bara för att lura dig... men om du går in på sidan som dem rekommenderar och klickar runt lite får du ett svar på vad den lilla triangeln heter.

SVARET:Blade (Markera för att läsa)

Det kommer fler liknande symbol frågor längre fram... men forstätt bara klicka runt på sidan det länkas till så brukar det lösa sig...

Edit: du behöver inte ens klicka dig runt... följ bara länken så kommer du direkt till den personens beskrivning där även symbolens namn står.

Redigerad av Gutsie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svaret på den du fastnat på är helmysko... man ska inte tänka på ögat alls det är bara för att lura dig... men om du går in på sidan som dem rekommenderar och klickar runt lite får du ett svar på vad den lilla triangeln heter.

SVARET:Blade (Markera för att läsa)

Det kommer fler liknande symbol frågor längre fram... men forstätt bara klicka runt på sidan det länkas till så brukar det lösa sig...

Edit: du behöver inte ens klicka dig runt... följ bara länken så kommer du direkt till den personens beskrivning där även symbolens namn står.

Jo, kom på det, men tack ändå :D

Kom till Langdon igen, när det var samma typ av pussel som nivå 1 fast svårare. Har för mig att det var nivå 7. Fortsätter kanske lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...