Jump to content

Dags för ett datorforum?


rabarben
 Share

Recommended Posts

Där 8/10 frågor inte skulla behöva ställas om användaren hade googlat och tänkt till lite...jaa jätte bra!

Det sant iof men har man ett datorforum kan det andändas som info källa om du får ett problem du minns att du såg något om på sajten. skulle ta ett tag att hitta i tråden.

Tror argumenten är många åt bägge hållen så tror att det skulle vara enklare att göra en poll eller något i den stilen för att se vad medlemmarna vill ha?

Och nu när jag tänker på det...hade inte ett "Hårdvaruforum" varit bättre? så man kan dra alla frågor om t.ex Playstation, Xbox och iPod i det.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och nu när jag tänker på det...hade inte ett "Hårdvaruforum" varit bättre? så man kan dra alla frågor om t.ex Playstation, Xbox och iPod i det.

Då måste man ju ha ett "mjukvaru"-forum också, hälften av allt i datorhjälpstråden är ju om program och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Search flood control är där för att man inte ska sega servern. Om man inte skulle ha det så kan man lätt sänka servern genom att söka på exempelvis "en" varje sekund, vilket innebär att servern lätt blir överladdad i och med att "en" är ett vanligt förekommande ord med många sökresultat.

...ordet måste vara minst 4 tecken. ^_^

------------------

T: Jag vet inte riktigt. Å ena sidan, skulle det vara bättre om man hade en viss "översikt" över problemen som folk vill ha hjälp med, så man slipper gå in i datorhjälpstråden i onödan (det har jag tappat lusten för). Å andra sidan, blir det jobbigt att kolla igenom två olika forum varje gång (vanligtvis är jag bara inne på Allmänt). Idén skulle kunna vara bra om det nya forumet skulle bli ett underforum till Allmänt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte bara för dator. Många trådar har ju blevet: Jag ska köpa *sätt in mobilnamn här* är den bra? Eller ska jag köpa *sätt in mobilnamn här* osv. Det kanske heter hårdvaror jag vet inte. :lol:

Det var det jag menade med "hårdvaruforum".

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...