Jump to content

Death.


Frenzy
 Share

Recommended Posts

Bandet Death var ett av Deathmetalens grundare. (Om man nu kan skriva så)

Chuck Schuldiner var sångare och gitarrist i bandet från början till slut, bandet har haft ca 20+ medlemmar genom åren det funnits, men Chuck har alltid varit med sen starten. Bandet hette från början Mantas men när Chuck skulle fixa ensamrätt på namnet så var det redan upptaget. En av anledningar var troligen att han döpte bandet till Death eftersom hans bror dog när han var 9 år och dom stod varandra nära, han fick sin första gitarr när hans bror hade dött, hans föräldrar trodde att det skulle göra så han inte tänkte så mycket på sin bror. Chuck dog den 13 december 2001 av cancer.

Diskografi:

* Scream Bloody Gore (1987)

* Leprosy (1988)

* Spiritual Healing (1990)

* Human (1991)

* Fate (samlingsskiva, 1992)

* Individual Thought Patterns (1993)

* Symbolic (1995)

* Sound Of Perseverance (1998)

* Live In L.A. (2001)

* Live In Eindhoven (2001)

---------------------------------------------

Tror inte jag kommer få något svar i denna topicen och det var troligen slöseri med energi att skriva ovanstående.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr så tror jag också att det inte är mer än kanske 5 stycken som vet vilka Death är. Tänker inte bajsa din fest som man så käckt säger på amerikaniska, men...

Nej jag vet...

Gjorde topicen mest för skojskull och för att jag visste att folk inte skulle veta vilka det var.

Har man tråkigt så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...