Jump to content

MSN Bott?


Gäst
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Men OMG?!, "Visual Basic är ett programspråk". Asså eL iO eL!?, programspråk? Visual basic är ju fan klart ett Program?, asså jag tror du går värsta Deep Into The Knowledge.

Jag vet inte om du har läst det här "Programspråk" i nån artikel eller nåt och vill släppa ut kunskapen men VB är ett Program/exe/en ruta...

Snart blir jag tvunged att flameas.

Kort sagt så är du... ja, hur ska man uttrycka det... inte riktigt insatt i ämnet om du tror detta.

Visual Basic är ett programspråk, dvs ett språk man skriver i som en kompilator sedan översätter till maskinkod (det som ett program består av). Om du fortfarande inte fattar, så råder jag dig att stanna på internets skolbänk i ett par år till.

Eller var det du sa ironi? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snart blir jag tvunged att flameas.

Kort sagt så är du... ja, hur ska man uttrycka det... inte riktigt insatt i ämnet om du tror detta.

Visual Basic är ett programspråk, dvs ett språk man skriver i som en kompilator sedan översätter till maskinkod (det som ett program består av). Om du fortfarande inte fattar, så råder jag dig att stanna på internets skolbänk i ett par år till.

Eller var det du sa ironi? :P

Det mesta va ironi utom... få se... det där med att VB är ett program. :P .

Men asså du och snackar om helt olika saker. Jag pratar om att VB är ett program= EXE FIL. Medans du pratar om vad man kallar programmer som VB i data världen.

Men aja, nu glömmer vi detta. Både du och jag håller med om att VB är ett program. Punkt slut. :PB):wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det mesta va ironi utom... få se... det där med att VB är ett program. B) .

Men asså du och snackar om helt olika saker. Jag pratar om att VB är ett program= EXE FIL. Medans du pratar om vad man kallar programmer som VB i data världen.

Men aja, nu glömmer vi detta. Både du och jag håller med om att VB är ett program. Punkt slut. :P:P:wub:

Det finns ett program från microsoft som heter Visual Basic, ja! Går även att köpa Visual Studios vilket innebär att man får Visual C++ osv.

Men Visual Basic, VB är ett programspråk!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ett program från microsoft som heter Visual Basic, ja! Går även att köpa Visual Studios vilket innebär att man får Visual C++ osv.

Men Visual Basic, VB är ett programspråk!

Mm, det Är ett programspråk men om vi pratar i Filformats språket så är det en EXE fil = Program.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mm, det Är ett programspråk men om vi pratar i Filformats språket så är det en EXE fil = Program.

Visual Basic är ingen fil. Programmet som SlewME pratar om består av en hel drös filer, varav de flesta inte är exe. Det andra (programspråket) är ingen fil överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visual Basic är ingen fil. Programmet som SlewME pratar om består av en hel drös filer, varav de flesta inte är exe. Det andra (programspråket) är ingen fil överhuvudtaget.

Men shit... :wub: Okej då, Visual Basic är ett program på filerna EXE, DLL, MDB, OLB, TLB, SRG, LIB, TXT, HTM, GIF, CHI m.m. Aja orka tjaffsa mer... Visual Basic är väl inte ett program då, det en ruta som finns i Papperskorgen när man återställer den. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men shit... :wub: Okej då, Visual Basic är ett program på filerna EXE, DLL, MDB, OLB, TLB, SRG, LIB, TXT, HTM, GIF, CHI m.m. Aja orka tjaffsa mer... Visual Basic är väl inte ett program då, det en ruta som finns i Papperskorgen när man återställer den. :P

Nej, visual basic är inte ett program. Visual basic gör om kod till ett program. Ett program kan vara skapat i visual basic. Precis som att paint inte är en bild, det gör om bilder till...ehm...bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, visual basic är inte ett program. Visual basic gör om kod till ett program. Ett program kan vara skapat i visual basic. Precis som att paint inte är en bild, det gör om bilder till...ehm...bilder.

Visual Basic är ett Program som gör Program.

Paint är ett Program som gör Bilder.

Har jag fel?

Jag vet att VB gör om koder till ett Program men visual basic är ett P.R.O.G.R.A.M som gör andra P.R.O.G.R.A.M med hjälp av koder.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visual Basic är ett Program som gör Program.

Paint är ett Program som gör Bilder.

Har jag fel?

Jag vet att VB gör om koder till ett Program men visual basic är ett P.R.O.G.R.A.M som gör andra P.R.O.G.R.A.M med hjälp av koder.

Men är det så svårt att fatta...

T.o.m. jag den mest oseriöse datorprogrammerade vet att Visual Basic är ett programmeringsspråk. Sen kan det finnas roliga små filer som heter VB.exe som är en så kallad "executable" fil (förlåt men mina svenska kunskaper suger ibland).

Kom inte o säg att Xogede o SlewME har fel för du verkar inte veta mycket mer än att om du trycker på knappen med en 1 o en 0 så stängs datorn av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men är det så svårt att fatta...

T.o.m. jag den mest oseriöse datorprogrammerade vet att Visual Basic är ett programmeringsspråk. Sen kan det finnas roliga små filer som heter VB.exe som är en så kallad "executable" fil (förlåt men mina svenska kunskaper suger ibland).

Kom inte o säg att Xogede o SlewME har fel för du verkar inte veta mycket mer än att om du trycker på knappen med en 1 o en 0 så stängs datorn av.

Aja orka tjaffsa mer...

Kan vi lämna detta och gå lite mer Ontopic?, killen ville veta hur man gör en Bot. Jag förklarade hur jag skulle göra. Här är Programspråket ( :wub: ). http://www.download.com/Visual-Basic-for-K...tml?tag=lst-0-5. Jag är inte säker på om detta är den riktiga VB programspråket, det står att den är för Kids :P men du kan ju prova om du nu vill göra en bot.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är anledningen till att man ska vilja sitta och prata med en bot?

btw, ngn som har det nya programet som heter html? :P

Man chattar ju inte med en bot... en bot är typ en snubbe som svarar på alla dina frågor. Om du vill veta vädret någonstans i världen så berättar den det. Om du vill veta datum, klockan, huvudstaden, maträtter osv så svarar den. :wub: .

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Do you want to fuck?

Spleak säger:

If that's what you want, you should play with someone else.

Porre Uggla säger:

Are you a fag?

Spleak säger:

That's a terrible thing to say.

Porre Uggla säger:

Why? Don't you like gay people?

Spleak säger:

I don't know. I'm not sure how I feel about homosexual people.

Porre Uggla säger:

Why?

Spleak säger:

Because that's the way it works.

Porre Uggla säger:

Hm.. I see, you're a fag

Spleak säger:

Is that right?

I'll tell you the traits for a Chinese zodiac animal when you type the animal followed by "info" (e.g., "monkey info").

Porre Uggla säger:

Yes

Spleak säger:

I see.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...