Jump to content

The Hills Have Eyes


L_Voll
 Share

Recommended Posts

Orginalet gick på 3:an eller 5:an i typ sommras, helt ok..verken mer eller mindre, finns bättre finns sämre osv.

Men alla dessa remakes....varför? pengar till bolagen jag vet men ibland kan dom väl låta "klassiker" förbli "klassiker", som senast Motorsågsmassakern..dom hade ju nästan ändrat allt, kan gissa att det även är så i den här filmen, jag kände inte igen så mycket av orginalet av det man fick se i trailern.

Men men....lik förbannat kommer man se filmen när den kommer...who knows kanske visar sig att den är bättre än orginalet ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orginalet gick på 3:an eller 5:an i typ sommras, helt ok..verken mer eller mindre, finns bättre finns sämre osv.

Men alla dessa remakes....varför? pengar till bolagen jag vet men ibland kan dom väl låta "klassiker" förbli "klassiker", som senast Motorsågsmassakern..dom hade ju nästan ändrat allt, kan gissa att det även är så i den här filmen, jag kände inte igen så mycket av orginalet av det man fick se i trailern.

Men men....lik förbannat kommer man se filmen när den kommer...who knows kanske visar sig att den är bättre än orginalet ändå.

Jag tycker inte det är så farligt med remakes, nu har de ju chansen att göra filmen riktigt snyggt också. Oh, minns när Dawn of the dead 2004 kom. Den gamla är en av mina favoritfilmer och den nya var riktigt nice.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska väl erkänna att jag tyckte att dom lyckats med Dawn of the dead.

Men det är inte riktigt samma skräck tycker jag, dawn of the dead är mer "pang på skräck" medans hills have eyes (och till viss del Motorsågsmassakern) är mer psykologiskt skräck, men i remakes känns allt så förutsägbart, medans i orginalen så visste man inte riktigt vad som kunde hände eller vart dom kunde dyka upp någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
Skrivet (redigerad)

Jag drar upp denna tråd för att säga att filmen går att få tag på nu. Inte för att intresset verkade vara så högt här, men jag tror att den är sevärd. Ett ganska bra betyg på imdb har filmen fått. Jag ska titta imorgon tror jag, kanske kommer med recension då.

Edit: Har kollat nu. Den var bättre än orginalet.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...