Jump to content

Ferrari Testarossa


pinner
 Share

Recommended Posts

Började med en Testarossa för någon dag sedan och jag är förvånad över hur långt jag kommit på den tiden. Som ni kanske ser på bilderna så finns det lite små missar speciellt på bilden bakifrån men det beror till största delen på ljuset och smoothing groups som inte är helt rätt. Själva bilen ligger på 550 polygoner ungeför vilket är för lite för att resultatet ska bli bra så jag ska lägga till lite senare.

post-11-1140432984_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 69
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Här kommer wiren, allt grönt ska tasbort eller göras om och det röda är där jag ska lägga till nya polygoner.

Ge gärna kritik så ska jag se vad som kan förbättras med modellen.

Jag tror att gälen på sidan går för långt in egentligen men jag hade ingen referensbild när jag gjorde den.

post-11-1140443632_thumb.jpg

Redigerad av pinner
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är snygg placering på facerna eller va man nu ska säga på svenska :P

men du kan slösa lite mer på utsidan ^_^ gör karossen kanske 2000 faces

och hjulen på 1000x4 faces sedan lite mindre på inredning och underrrede

på inredningen kan man texturera dom flästa detaljer

samma sak gäller underrede det går alltid att texturera detaljer och då använda ytterst lite faces ;)

oj det blev kanske lite rörigt :)

här har lite bra texturerings bilder :P

http://www.sportwagenvermietung24.de/bilder.php

Redigerad av Copstar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska slösa lite till men min tanke är att bilen ska ligga på max 5000 trianglar med inredning,skador och allting men jag ska självklart fixa till utsidan ganska mycket. Meningen är att jag ska lära mig göra baked textures i 3ds max så jag får lite mer kunskap om det. Gnaska bra referensbilder men tyvärr hade dom bara 89 och 94 års modell av testarossan inte 84 som jag gör.

Efter lite nogranare titt ser jag att jag hade rätt, gälen är på tok för djup.

http://www.wreckedexotics.com/testarossa/t...30626_001.shtml

Redigerad av pinner
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem vet förren jag slutat med den. MEn denna har jag gjort mer på än någon av mina andra bilar förutom min Dodge Challenger som jag faktiskt lyckades bli klar med. Ska jag vara ärlig ligger det oftast i att jag brukar bli tvungen att lägga av med mina projekt när skolan börjar för att jag annars har en tendens att halka efter ganska mycket så nu har jag en vecka att bli klar med detta på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såja, har gjort ganska mycket förbättringar på framdelen nu och den nya stötfångaren är klar, ni kan ju jämföra själva och se att denna är mer lik orginalet. Desutom har jag rundat av taket ganka mycket så nu är det bara lite små detaljer kvar på fronten innan jag börjar med bakdelen, jag märkte när jag renderade bilden att lampan ser konstig ut så det blir nästa sak att fixa. Det nedre hålet på stötfångaren ska göras om eftersom det bara ska finnas på den vänstra sidan av bilen. Jag ändrade förgen på lampan så att ni kan se formen på den.

Jag har inte fixat smoothing groups ännu så det är därför den ser kantig ut.

post-11-1140525069_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...