Jump to content

Webbradio


Stora_tomtefar
 Share

Recommended Posts

Tja... Ehm.... Skulle tycka att det vore skoj att åtminstånde kunna, om jag någonsin vill och behöver, sända webbradio lätt och problemfritt (Man kan aldrig veta för mycket).

Vad jag har förstått så skall detta tämligen enkelt kunna fixas via ShoutCAST plugginet till Winamp, men jag måste medge att detta förvirrade mig en smärre smula. Ni ser, jag laddade ner winamp och shoutcast till min server och installerade de båda, sedan läste jag guider på shoutcast:s hemsida. Trots detta lyckades jag inte få igång det!... Detta var pinsamt nog för ett tag sedan, och jag har således sedan länge slänkt dessa filer och kan inte säga vad jag gjort för fel. Dock så är jag i full färd med att ladda ner det på nytt och ge det ett nytt försök. Slutledes har jag ett gäng frågor:

1. Har någon som förstått sig på webbradiogrejen lust att förklara för mig lite närmare när jag kommer med eventuella frågor senare, eller som redan nu kan komma med tips?

2. Är ShoutCAST det optimala verktyget? Finns det något bättre, och helst lättare substitut? Känner ni till några?

3. Bör jag försöka, eller är det en sak som är skoj i tre dagar, varefter man tröttnar på det (likt invisionfree:s gratisforum)?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...