Jump to content

Cold Winter


Wu Zi Mu
 Share

Recommended Posts

Har köpt Cold Winter nu, och är väldigt nöjd med det.

Det är ett oerhört bra Action FPS spel för

dem som inte är rädda för att använda hjärnan för att komma vidare.

Innan jag fått spelet hade jag väldigt höga förväntningar, jag hade

hört att det fanns över 30 vapen från verkligheten, 13 singeluppdrag i Kinesiska fängelsen, Hong Kong, Kairo, Nord Korea, Indien, med mera.

Att Sierra även har fått med Ragdoll, och även att man kan bygga ihop bomber, samla ihop dyrkverktyg för hänglås, göra fällor och liknande för att förgöra fienden, så blev jag ändå mer och mer förvånad när jag spelade singeluppdrag. Det blev bara bättre och bättre, AIn är helt otrolig, dom sammarbetar, välter bord för att ta skydd bakom dem, och springer inte bara fram å försöker döda dig.

Fast det är nog inte nått spel för dem som inte gillar blod och lösa kroppsdelar, ja, man kan skjuta av skallen, benen, armarna.. Väldigt brutalt, men bra gjort.

Och döda kroppar försvinner inte, endast lösa kroppsdelar, så man ser om man varit där tidigare.

I Singelplayer läget kan du lyfta, släppa och kasta lådor och andra möbler.

Söka igenom soffor, ALLA döda kroppar, och sånt.

Så ibland gäller det å ha lite list för att komma vidare.

Grafiken är väldigt snygg, vapnena är snygga och banorna är gudomliga.

När man kör Splitscreen (Multiplayer) så kan man även ha bottar med, beroende på hur många spelare det är med. Om ni är 2 st som spelar så kan ni ha 2 bottar, är det bara en som spelar som tidsfördriv så kan man ha upp till 3 bottar.

Det finns Deathmatch, King of the hill, Last man standing, Flagtag, med mera.

Man kan köra lag i alla Splitscreenlägen

Ett stort plus är att man kan välja vilka vapen som ska vara med när man spelar i Splitscreenläge.

"Features:

• Deep story line set in a dark world of international intrigue, double-cross & dubious forces

• 3 linked story threads in 8 beautiful & gritty environments (Chinese prison, Cairo, North Korea, Hong Kong, India, etc.)

• 13 single player levels

• Zone specific rag-doll death & body damage effects

• Advanced blood & gore system.. Blood splatter & drip effects, limbs spawn when blown off, player drips blood when critically hit

• Advanced single character & team AI.. bots cooperate, give orders, use cover, use covering fire for team attacks, dynamically create cover utilising objects in the environment

• Over 30 real world weapons

• Unprecedented environmental interaction & incredible real world physics

• High detail, full colour light-mapped environments

• Combined items mechanic: create weapons, traps & tools by collecting & combining objects in the environment."

Urklipp från Webhallen

Man är en f.d M16 Spion, Andrew Sterling, som har blivit tagen för spionage i Kina och fängslats, torterats, bortglömd och väntar på att avrättas.

Spelet är från 18 år

Antal spelare: 1-2

Minnesblock: 2079KB

Vibration: Ja

Multitap: 1-4 spelare

Analog kontroll: Endast analoga kontroller

Nätverksadapter: Ja

Så det är ett spel som jag verkligen rekomenderar, jag köpte det för 169 kr på Webhallen, som är ett oerhört BRA pris för spelet. Så det är väl ungefär det man får ge för spelet.

Slumpad screenshot från Cold Winter:

Finns mer på Webhallen - Cold Winter

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på å köpa nått lite äldre men ändå bra spel till PS2.

Och hittade Cold Winter.

Så, är det nån som råkar ha det och tycker det är

bra eller dåligt?.

Skulle gärna vilja ha lite åsikter om vad ni tycker om det och sånt.

Fast om det finns nått annat actionspel till PS2 för ungefär 200 kr

inte som Splinter Cell, Half Life eller så, alltså spion, monster och sånt.

Slumpad screenshot från Cold Winter:

Finns mer på Webhallen - Cold Winter

Har för mig att Freedom Fighters finns till PS2. Det är skoj men rätt kort... Om det finns så köp det, annars får du bara längta ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att Freedom Fighters finns till PS2. Det är skoj men rätt kort... Om det finns så köp det, annars får du bara längta :mellow:

Ah, glömde säga.

Men tack för tipset, exakt sånna spel jag har för lite av,

så det var ett bra tips ^_^

Spel som jag redan har i kategorin Action till PS2:

  • Freedom Fighters
  • Driv3r
  • GTA:SA
  • GTA:VC
  • GTA:III

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipsen.

Skulle gärna vilja lite mer om Mafia av er, alltså, vad ni tyckte,

vad som är plus, å minus me spelet.

Mafia

+ Grafik(grym för att komma då det kom)

+ Storyn(Magnifik, rent mästerverk)

+ Uppdragen(Varierande och underhållande)

+ osv...

- Jag gillar inte Free Ride läget överhuvudtaget, men det kanske är en smaksak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Har köpt Cold Winter nu, och är väldigt nöjd med det.

Det är ett oerhört bra Action FPS spel för

dem som inte är rädda för att använda hjärnan för att komma vidare.

Innan jag fått spelet hade jag väldigt höga förväntningar, jag hade

hört att det fanns över 30 vapen från verkligheten, 13 singeluppdrag i Kinesiska fängelsen, Hong Kong, Kairo, Nord Korea, Indien, med mera.

Att Sierra även har fått med Ragdoll, och även att man kan bygga ihop bomber, samla ihop dyrkverktyg för hänglås, göra fällor och liknande för att förgöra fienden, så blev jag ändå mer och mer förvånad när jag spelade singeluppdrag. Det blev bara bättre och bättre, AIn är helt otrolig, dom sammarbetar, välter bord för att ta skydd bakom dem, och springer inte bara fram å försöker döda dig.

Fast det är nog inte nått spel för dem som inte gillar blod och lösa kroppsdelar, ja, man kan skjuta av skallen, benen, armarna.. Väldigt brutalt, men bra gjort.

Och döda kroppar försvinner inte, endast lösa kroppsdelar, så man ser om man varit där tidigare.

I Singelplayer läget kan du lyfta, släppa och kasta lådor och andra möbler.

Söka igenom soffor, ALLA döda kroppar, och sånt.

Så ibland gäller det å ha lite list för att komma vidare.

Grafiken är väldigt snygg, vapnena är snygga och banorna är gudomliga.

När man kör Splitscreen (Multiplayer) så kan man även ha bottar med, beroende på hur många spelare det är med. Om ni är 2 st som spelar så kan ni ha 2 bottar, är det bara en som spelar som tidsfördriv så kan man ha upp till 3 bottar.

Det finns Deathmatch, King of the hill, Last man standing, Flagtag, med mera.

Man kan köra lag i alla Splitscreenlägen

Ett stort plus är att man kan välja vilka vapen som ska vara med när man spelar i Splitscreenläge.

"Features:

• Deep story line set in a dark world of international intrigue, double-cross & dubious forces

• 3 linked story threads in 8 beautiful & gritty environments (Chinese prison, Cairo, North Korea, Hong Kong, India, etc.)

• 13 single player levels

• Zone specific rag-doll death & body damage effects

• Advanced blood & gore system.. Blood splatter & drip effects, limbs spawn when blown off, player drips blood when critically hit

• Advanced single character & team AI.. bots cooperate, give orders, use cover, use covering fire for team attacks, dynamically create cover utilising objects in the environment

• Over 30 real world weapons

• Unprecedented environmental interaction & incredible real world physics

• High detail, full colour light-mapped environments

• Combined items mechanic: create weapons, traps & tools by collecting & combining objects in the environment."

Urklipp från Webhallen

Man är en f.d M16 Spion, Andrew Sterling, som har blivit tagen för spionage i Kina och fängslats, torterats, bortglömd och väntar på att avrättas.

Spelet är från 18 år

Antal spelare: 1-2

Minnesblock: 2079KB

Vibration: Ja

Multitap: 1-4 spelare

Analog kontroll: Endast analoga kontroller

Nätverksadapter: Ja

Så det är ett spel som jag verkligen rekomenderar, jag köpte det för 169 kr på Webhallen, som är ett oerhört BRA pris för spelet. Så det är väl ungefär det man får ge för spelet.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...