Jump to content

Länka rätt!


Vice.
 Share

Recommended Posts

Hej. har ett problem som jag inte kan lösa.

Är det någon som vet hur, om det ens är möjligt att länka till ett specifikt inlägg?!

Ex. jag vill länka till tråden "Dagens lol" sidan 249, inlägg 7.

Står inget i "BB Code Help" men jag är nästan säker på att detta är möjligt för jag tror att andra medlemmar gjort så ibland.

Hoppas att nån kan hjälpa mig att lösa det.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst går det.

Ena sättet är att markera posten och trycka på View Selection Source. Sen letar man efter nåt som liknar

<a name="entry[något_tal]">

Då skriver du #entry[något_tal] efter addressen till topicen.

(Du kanske har märkt att det står tex "#entry565057" i addressen efter att du har postat)

Andra sättet är att kolla på addressen till topicen, om det inte är första sidan borde det stå "&st=[något_tal]" i addressen. något_tal är då "offset", dvs vilken post som sidan börjar med (första posten=0). Då ändrar du det till posten som du vill att sidan ska börja från.

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Andra sättet är att kolla på addressen till topicen, om det inte är första sidan borde det stå "&st=[något_tal]" i addressen.  något_tal är då "offset", dvs vilken post som sidan börjar med (första posten=0). Då ändrar du det till posten som du vill att sidan ska börja från.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...opic=33566&st=5

KalleR

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xogede: Sjukt stort tack! Har hållt på hela ***** dagen för att försöka lösa det...

Phu, Tusen tack! Skyldig dig en... ^_^

Ska ändra lite i "möt forumiten." Dena tråden verkar säkert ganska meningslös. Men är ganska viktig för att när det blir många intervjuver så ska man kunna klicka på alla namnen i första inlägget och komma direkt till den valda intervjun. Lessen att det framstår som onödigt spammande.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...