Jump to content

Serenity


Crusader
 Share

Recommended Posts

Bio premiär: 04-11-2005

Regissör och Manus författare: Joss Whedon

Genre: Sci/Fi, Space Western, Action, Drama, Komedi

Handling: 500 år in i framtiden, föredetta militären Kapten Malcolm 'Mal' Reynolds och hans besättning av banditer ombord på Serenity tar ombord Simon och hans smått galna Syster River som är på flykt undan The Alliance (Ett rymd imperium som skyr inga medel för att skapa ett utopia) som har gjort hemska experiment med River.

17 månader senare visar det sig att gömt i Rivers medvetande finns en hemlighet som The Alliance gör allt för att hålla gömd och de skickar en hänsynslös yrkes mördare efter River. Mal och hans gäng bestämer sig för att finna hemligheten först och ta striden till The Alliance.

Nathan Fillion - Mal (Två vänner och en Pizzeria, Jade Empire [TV-Spel])

Gina Torres - Zoë (The Matrix Reloaded/Revolutions, Dark Angel)

Alan Tudyk - Wash (I, Robot, Dodgeball, A Knight's Tale)

Morena Baccarin - Inara (Way Off Broadway)

Adam Baldwin - Jayne (Arkiv X [TV serie], Patrioten, The Inside [TV serie])

Jewel Staite - Kaylee (Widow on the Hill)

Sean Maher - Simon (Brian's Song, The $treet [TV serie], Ryan Caulfield [TV serie])

Summer Glau - River (The 4400)

Ron Glass - Shepherd Book (Rhodes [TV serie], Rugrats [TV serie], Deep Space)

Chiwetel Ejiofor - The Operative (Red Dust, Slow Burn)

David Krumholtz - Mr. Universe (Numb3rs [TV serie], Max & Grace, Nu är det Jul igen triologin)

När det gäller filmen kan jag bara säga... OMG!.. nej, OMFG... nej, OMMFG... ärligt talat så finns det inte ord för hur bra filmen var. Det var länge sen jag var så angasherad... ange... enga... inne i en film som jag var här. Kan klart säga att den var nåt av de bästa som jag NÅGONSIN har sett. Kunde aldrig i min värld tänka mig att den kunde vara så bra. Och mot slutet så... ja, man var klistrad och kände allt som hände med hela kroppen. Skådespelet var fantastiskt. Joss otroliga humor likså utan att ta på alvaret. Kvaliteten var... ja, fantastisk. Kommer du dit och väntar dig ett 2 timmar avsnitt av Firefly så blir du väldigt överaskad. Filmen är nåt totalt annat. Kvaliteten är överväldigande.

Man behöver inte ha sett Firefly, gilla Buffy eller Angel för att gilla filmen. Bara man gillar Sci/Fi epos och humor. För filmen är verkligen rolig samtidigt som otroligt spännande och aldrig förutsägbar.

Jag förstår de kritiker som har sagt att filmen får Star Wars att kännas gammalt och glömt. För så här involverad har jag aldrig känt mig i en film.

Jag tänker deffinitivt se den igen när den sen har biopremiär.

Ni stackare som inte har sett den, här finns trailers, Posters och klipp från filmen.

Poster

Poster 2

Tysk Poster

Trailers och Klipp

Filmens hemsida med Wallpaper, bilder, Screensaver samt trailers och klipp.

För alla som inte vet så är Serenity uppföljare på TV serien Firefly men man måste inte ha sett serien för att njuta av filmen. Den är helt för sig själv.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
HOST nerladdare HOST. Ska se den på bio när den kommer. Vill inte se någon kass camversion på den filmen inte.

Det är ingen cam version utan de första 9 min. av filmen som Universial ha lagt ut själva. Kvaliteten är otroligt hög. Den täcker introt och första scenen.

Och du har rätt i att inte ladda ner. Har själv sett den på bio och det är där den ska ses.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...