Jump to content

Trubbel med kopplingen


samool
 Share

Recommended Posts

Förut använde jag ett program som hette TvTool för att föra över bilden till tv men sedan så fick jag ett nytt ATI Radeon kort som inte är kompitabelt med det programmet. Istället ska man använda det inbyggda programmet. Man ska gå till Skrivbordsegenskaper > Inställningar > Avancerat och sedan välja tabben "ATI Display". Men problemet är att jag har ingen sådan. Det står bara information om skärmen osv. men jag vet att det ska finnas massa saker att ändra t.ex. snurra på skärmen 90 grader, koppla om till tv:n som i mitt fall osv.

Det var så när jag fick tillbaka datorn från reperation och dom hade bytt till det nya Radeon-kortet men efter att jag har installerat de absolut nyaste drivrutinerna så funkar inte detta längre. Kan någon hjälpa mig alternativ ge namn på ett program liknande TvTool som är kompitabelt med ATI-kort också!

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du den ATI:s senaste kontrollpanel? Hört att en kille inte haft alla flikar förut, men det löste sig efter han installerade den nyare kontrollpanelen.

ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Drivrutiner...ENTER-17307.exe

Om den inte länken funkar,

http://ftp.sweclockers.com/index.php?actio...er=name&srt=yes

och leta upp kontrollpanelen. Du behöver microsoft net 1.1 men det borde redan finnas på din dator om du har drivrutiner installerade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du den ATI:s senaste kontrollpanel? Hört att en kille inte haft alla flikar förut, men det löste sig efter han installerade den nyare kontrollpanelen.

ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Drivrutiner...ENTER-17307.exe

Om den inte länken funkar,

http://ftp.sweclockers.com/index.php?actio...er=name&srt=yes

och leta upp kontrollpanelen. Du behöver microsoft net 1.1 men det borde redan finnas på din dator om du har drivrutiner installerade.

Jag kollar upp dom senare, ska ut nu. Tack för tipset!

Edit: Nope det funkade inte ;) ... Vet inte vad jag ska ta mig till :D Tack för hjälpen hursomhelst

Redigerad av samool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...