Jump to content

Compaq+windows xp


wiken
 Share

Recommended Posts

Tjena jag tänkte fixa igång våran gamla dator så min broder slipper bli sur på mig -_- d är en compaq presario 350mhz, 192 i ram minne, vet inte riktigt vad d är för grafik kort som sitter i men... och när datorn var ny så var ju windows 98 d som gällde :wub: .. o när ja förut försökte installera windows 200proffesional på den här så sket sig hela datorn o vi va tvungen o byta hårdisk typ.. tydligen verkar d som att den vill inte ta emot nåt annat än 98.. varför, e d nån känd compaq spärr som gör d eller :P

tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fixade Xp på farmors dator. 233 mhz, men med nytt 512 mb minne (varav bara 128 hittas av windows.....), det funkar, med snabbt går det inte.

Men om man stänger av massa services, kör klassiskt tema och kör nod32 så funkar det bra.

Härligt :o men den här e en jävla compaq skit som inte vill funka!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men ffs.

Du har ju inte ens berättat varför det inte fungerar att installera XP. Få du något felmeddelande eller något? Eller antar du bara att det inte fungerar? Hur ska vi hjälpa dig om det enda du säger är: "omgomg hjälp, det funkar inte!!! klagaklagaklaga"

Du har helt rätt, sorry... :P

jo d va så här att först fick jag in windows 2000 proffesional(stavning) o d funka sen kom d ett virus o paja skiten.. satt vi var tvungen att köra om allting.. o då stoppa vi i en rebot skiva av compaq för windows 98 satt vi skulle få igång den men då sa den att nä d ville han inte veta av.. o sen jäklades datorn i ett år med att inte fungera så då satte vi in en ny hårdisk o kolla o till slut fick vi igång den.. nu ville ja ha xp på han men med rädsla av att d händer igen så tänkte ja kolla ifall ni visste vad man kan göra.. undra föresten ifall d finns nån rebot skiva ala compaq för xp? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har helt rätt, sorry... :P

jo d va så här att först fick jag in windows 2000 proffesional(stavning) o d funka sen kom d ett virus o paja skiten.. satt vi var tvungen att köra om allting.. o då stoppa vi i en rebot skiva av compaq för windows 98 satt vi skulle få igång den men då sa den att nä d ville han inte veta av.. o sen jäklades datorn i ett år med att inte fungera så då satte vi in en ny hårdisk o kolla o till slut fick vi igång den.. nu ville ja ha xp på han men med rädsla av att d händer igen så tänkte ja kolla ifall ni visste vad man kan göra.. undra föresten ifall d finns nån rebot skiva ala compaq för xp? :o

Bara stoppa i xp-skiva och installera om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara stoppa i xp-skiva och installera om?

Om d ändå hade varit så lätt... compaq är lite mer invecklade än så.. eftersom skärmen o allt e compaq så styr du allt med rebot skivan på nå mysko sätt o har du inte en rebot skiva från compaq för xp ja då e d inte kul :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så här är det:

Din rebot skiva kan inte användas om du bytt ut någon hårdvara i datorn. Du kanske har lämnat in den på reparation någongång, därför funkar inte återställnings-skivan. Men har du en windows xp skiva så ska allt gå hur lätt som helst. Annars kanske du måste formatera hårddisken och installera XP på en nyformaterad hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så här är det:

Din rebot skiva kan inte användas om du bytt ut någon hårdvara i datorn. Du kanske har lämnat in den på reparation någongång, därför funkar inte återställnings-skivan. Men har du en windows xp skiva så ska allt gå hur lätt som helst. Annars kanske du måste formatera hårddisken och installera XP på en nyformaterad hårddisk.

Nä jag har ju inte lämnat in den på reparation pappa e rätt haj på att fixa datorer satt :mellow: .. problemet var att när windows 2000professional var i ville inte datorn veta av nån rebot skiva för 98. och eftersom vi inte hade nån rebot skiva för compaq på windows 2000 så ville inte datorn nått satt vi höll på jävlades med den i ett halvår innan vi fick igång den men då var vi tvungen att stoppa i en ny hårdisk.. d skulle fumka ifall man ade en rebot skiva speciellt för compaq till xp..tror ja :P

P.S compaq suger fett pung

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena jag tänkte fixa igång våran gamla dator så min broder slipper bli sur på mig ;) d är en compaq presario 350mhz, 192 i ram minne, vet inte riktigt vad d är för grafik kort som sitter i men... och när datorn var ny så var ju windows 98 d som gällde ^_^ .. o när ja förut försökte installera windows 200proffesional på den här så sket sig hela datorn o vi va tvungen o byta hårdisk typ.. tydligen verkar d som att den vill inte ta emot nåt annat än 98.. varför, e d nån känd compaq spärr som gör d eller :shifty:

tacksam för svar

Tror att processorn måste ha minst 600 Mhz!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...