Jump to content

Smooth i 3dsmax


Guest AdamZZ
 Share

Recommended Posts

Använd chamfer på kanterna först anars blir det helt runt och inte bara avrundat, nurmstoogle är typ editeble polys version av smooth men den enda skiladen är att du kan flyta på dina vertics samtidigt som du använder det.

Annars kan du trycka på element knappen och sen välja dit objekt och bläddra ner tills du ser en massa siffror typ, tryck på knappen autosmooth, det kanske var det du menade från början eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur menar du med smooth kan vi börja med då så ska jag se om jag kan hjälpa dig. Ska det öka antalet faces så det blir mer avrundat eller bara göra så att kanterna inte är så skarapa eller?

Edit: Kan du inte läga up en bild på wireframen

Redigerad av pinner
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Markera alla kanter runt om och använd chamfer ställ inden så att det går ganska nära den riktiga kanten altså mycket mindre än orginal inställningen på 1,0 sedan skulkle jag ha gjort på något av dessa setten.

Lo-poly

Markera alla polys som tillhör kanten (som du rundade av redan när du använde chamfer) och slå på autosmooth

Hi-poly

Sätt igång nurmstoogle och flytta rätt på verticsen så att det ser bra ut när det är smoothat du kommer förmodligen behöva lägga in nya edges med den här metoden. Ett tips när du ska smootha är att alltid försöka ha fyrkanter för annars kan det bli väldigt fult.

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...