Jump to content

"Dölj lägen som den här skärmen inte kan visa"


ZliPp
 Share

Recommended Posts

Vad händer egentligen om jag kryssar ur den rutan?

Om jag kryssar ur den rutan så kan jag välja mycket högre upplösning i windows, och högre hz. Om jag kryssar ur den och inte ändrar till högre hz än vad skärmen pallar, kan det bli något fel då? Har typ en 17 tums skärm, och om rutan inte är i kryssad så är det på 60 hz(som max), om jag kryssar ur så kan jag välja upp till 180hz.

Och om den är i kryssad så kan jag ha 1280x1024 i windows, om jag kryssar ur så kan jag ha 2048x1536. frågan är egentligen, händer det något om jag bara kryssar ur rutan utan och ändra något?

Edit, skulle stå "Dölj lägen som den här bildskärmen inte kan visa"

Redigerad av ZliPp
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den gör exakt det som står, döljer upplösningar och hz-frekvenser som din skärm inte klarar av. Hur vet den då vad skärmen klarar av? Jo, den tittar på drivrrutinerna du installerat till skärmen (OBS! inte grafikkortet).

Har du fel drivrutiner, eller inga alls, så kan lägen som din skärm inte klarar av ändå visas.. Och denna funktion inte fungera som den ska.

Du "kan" inte ha 2048x1536, det är bara grafikkortets MAX-upplösning som visas. Din skärm kommer inte att visa något mer än ett felmeddelande, och dessutom kan du skada skärmen genom att använda upplösningar som den inte kan visa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...