Jump to content

betyg sätt Gta VC


LunCh
 Share

Recommended Posts

På tal om Mafia... Tycker att storyn där var mycket bättre än den i GTA III och VC.

Man fick liksom känslan att man verkligen var inne i spelet, man VAR verkligen Thomas Angelo. Har inte riktigt fått den känslan i VC.

Man fick även skuldkänslor när man såg hur Thomas förvanlades från en vanlig taxichaufför till en kallblodig mördare. I VC ser man det mer som ett skämt att döda folk. Däremot hade spelet några rent långtråkiga moment. Vad sägs tex om biljakter i 30 km/h  :rolleyes:  På den punkten är VC mycket bättre

Ja det e sant lance vance dance!jag tycker att mafias story knäcker gta 3 och VC!

men VC är mycke tråkigare för det blir så mycket att göra med alla uppdrag det blir jobbigt till sist!fast jag har en bil som går i 225 km/h race bilen på mafia :P

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 71
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

7,5/10

Motivering:

Grafiken kunde varit bättre. Roligt spel med enorm frihetsänsla och mycket roliga och varierande uppdrag. Men alldeles för ENKELT!! Det tog inte lång tid att klara, storyn och uppdragen alltså. Jag har inte 100% ännu men det är bara ett par packages kvar och en rampage kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag hadde mycket mer förväntingar på VC.

trodde det skulle typ börja brinnaa på allt när man kastade en molotov men det blir bara en smal låga men hög dåligt!!!!!!!!!! :wub:

och den rör sig så man inte ska kunna se hur smal den e dåligt!

men det e roligt att modda

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

varför klagar alla på grafiken? Okej, om man bara tittar på den så är det itne den snyggaste man sett, men den fyller verkligen sin funktion. Kolla in drawdistance (eller hur det stavas). Det är väldigt få spel som har så lång draw distance som GTA 3 och Vice City.

Uppdragen, fler än i många spel, tittar man på antalet speltimmar (efektiv tid) så tror jag att det ligger på mellan 30 och 50 timmar. Och det är inte så många action spel (enbart singleplay) som är så långt. Väldigt bra. Vistt kan man säga mycket om uppdragen, men jag tycker att de var tillfredställande, väldigt varierade och fantasifulla. Det finns inget storyuppdrag som är det andra likt.

AI:n, säkert den sämsta ever. Men hade killarna på Rockstar velat ha en smart AI på motståndarna så hade de skapat det/en. Det ör ju lite grejen tycker jag, att det är massor med fiender som itne fattar ett dyft, det gör ju att man känner sig bäst och mäktisgast. AI:n är dålig, men den är nog det med flit. Jag för min del tror att det är roligare att möta 100 osmarta än 5-10 super smarta. Vill man ha motstånd kan man spela Mafia.

Så jag ger spelet 93% (av 100%)

Jag tror säkert att det finns gott om buggar, nämn några? Men nämn inte nåt om att bilar och männisor försvinner ut i tomma intet en bit framför en/bakom en. Det Är ingen bugg. Det ska vara så (men det kan vara irriterande), annars hade det krävt dator utav bara *piiiip*.

Tack R* för att vi fått uppleva dessa spel, med så myckert gläde! Vi vill ha mera!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...