Jump to content

Resident Evil - Code: Veronica X


armin
 Share

Recommended Posts

:'( hej och snälla svara!

jag har haft (Resident Evil - Code: Veronica X ) i ett år men jag har fastnat på en ställe.

Snälla ni som har Resident Evil - Code: Veronica X hjälp.

Jag är på en ställe där ( Claire Redfild )TJEJEN s bästa kompis (Steve Burnside)KILLEN förvandlas till en grön ful Monster och dödar Claire och jag hinner inte göra nogåt innan han tar fram sin stora yxa och hugger mig.

VAD SKA JAG GÖRA ? :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Megabump!

Jag har fastnat på sista bossen (Alexia). Jag har Handgun med ca 35 skott och 60 skott till Shotgun. Fast jag har ingen shotgun. På gamefaqs står det att jag ska använda Rocket Launcher men jag har inga skott till den. Jag har letat igenom hela banan efter skott men det finns inte. Jag har tömt alla mina magasin men hon dör inte ändå.

Vet någon vad man kan göra? Hjälp! :'(

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet någon vad man kan göra? Hjälp! :'(

Släng spelet och köp det senaste?

RECV:X suger!

Jag minns inte riktigt hur jag gjorde för det var så grymt länge sedan. (hade det när det precis kom ut) Men jag har för mig att jag klarade det med med ungefär samma vapen.

Du kan inte ta några foton på bossen och lite hur det ser runt omkring, så jag kommer ihåg vilken det var? Vissa bossar springer jag i cirklar på. Skjuter, springer i en cirkel och skjuter igen osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Släng spelet och köp det senaste?

RECV:X suger!

Jag minns inte riktigt hur jag gjorde för det var så grymt länge sedan. (hade det när det precis kom ut) Men jag har för mig att jag klarade det med med ungefär samma vapen.

Du kan inte ta några foton på bossen och lite hur det ser runt omkring, så jag kommer ihåg vilken det var? Vissa bossar springer jag i cirklar på. Skjuter, springer i en cirkel och skjuter igen osv.

Men alltså, skotten räcker inte. Jag har tömt alla magasin men hon dör inte ändå.

Och jag väntar och köper 5:an istället. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men alltså, skotten räcker inte. Jag har tömt alla magasin men hon dör inte ändå.

Och jag väntar och köper 5:an istället. :P

Precis som med alla Resident Evil spelen så måste man spara amo till slutbossen. Har du inte amo nog så får du ta från en tidigare sparning.

Det är också grejen, spara på olika slots så att du kan gå tillbaka.

En annan sak: Du KAN inte döda henne med dina vapen. Du ska skjuta på henne en liten stund (men utan Shotgun går det nog inte) tills en mellansekvens börjar.

Varför har du ingen Shotgun? Eller du hittade kanske inte den? Iallafall om du kan, ta en tidigare sparning.

Och Resident Evil Code: Veronica RULES!!! Klart ett av de bästa Resident Evil spelen. ^_^

Resident Evil 4 räknar jag inte ens till serien för hur bra spelet än är (Och det är fantastiskt kul att spela) så är det inte Resident Evil. Uråldriga parasiter från rymden som vill ta över världen... inte det Resident Evil jag minns och älskar. :wub: Och inte en Zombie i sikte. :lol:

Tur att Resident Evil 5 ska återgå till en riktiga storyn och skippa detta stolpskott till story.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis som med alla Resident Evil spelen så måste man spara amo till slutbossen. Har du inte amo nog så får du ta från en tidigare sparning.

Det är också grejen, spara på olika slots så att du kan gå tillbaka.

En annan sak: Du KAN inte döda henne med dina vapen. Du ska skjuta på henne en liten stund (men utan Shotgun går det nog inte) tills en mellansekvens börjar.

Varför har du ingen Shotgun? Eller du hittade kanske inte den? Iallafall om du kan, ta en tidigare sparning.

Och Resident Evil Code: Veronica RULES!!! Klart ett av de bästa Resident Evil spelen. ^_^

Resident Evil 4 räknar jag inte ens till serien för hur bra spelet än är (Och det är fantastiskt kul att spela) så är det inte Resident Evil. Uråldriga parasiter från rymden som vill ta över världen... inte det Resident Evil jag minns och älskar. :wub: Och inte en Zombie i sikte. :lol:

Tur att Resident Evil 5 ska återgå till en riktiga storyn och skippa detta stolpskott till story.

Men då måste jag ju gå tillbaka till det första stället. :D Har nog en sparning där men ändå. Jag som har kämpat och slitit. :lol:

Jag är för van vid RE 3. Där har man nästan alltid skott. Har klarat det ca 6-7 gånger. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och Resident Evil Code: Veronica RULES!!! Klart ett av de bästa Resident Evil spelen. :)

Resident Evil 4 räknar jag inte ens till serien för hur bra spelet än är (Och det är fantastiskt kul att spela) så är det inte Resident Evil. Uråldriga parasiter från rymden som vill ta över världen... inte det Resident Evil jag minns och älskar. :lol: Och inte en Zombie i sikte. ;)

Tur att Resident Evil 5 ska återgå till en riktiga storyn och skippa detta stolpskott till story.

Eh, VA!?

Det är ju bara zombies i spelet!!!

De är ju i Frankrike där människorna har blivit förvandlade till zombies! Du kanske blandar ihop spelet med Alien? ^_^

nor_adde: Du har ju mer skott i spelet före RECV:X än i spelet innan.

Ibland måste man skjuta bossen på ett visst ställe för att den ska ta mer skada. Printa ett screen så att jag kan komma ihåg. Hugg henne med kniven med om du kan så dör hon kanske.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh, VA!?

Det är ju bara zombies i spelet!!!

De är ju i Frankrike där människorna har blivit förvandlade till zombies! Du kanske blandar ihop spelet med Alien? :)

nor_adde: Du har ju mer skott i spelet före RECV:X än i spelet innan.

Ibland måste man skjuta bossen på ett visst ställe för att den ska ta mer skada. Printa ett screen så att jag kan komma ihåg. Hugg henne med kniven med om du kan så dör hon kanske.

1. De är i Spanien.

2. Under första mötet med byborna säger Leon "Thats not a Zombie." Dessutom har de som gjorde spelet förklarat att byborna är inga zombies utan kontroleras av parasiterna.

3. Parasiterna har funnits på jorden i miljontals år tills sekten grävde fram dem i sina djupa gruvor. De kom från en meteor. Allt det förklaras i spelet om man läser det man hittar i slottet.

Är du säker på att DU har spelat samma spel? :) Eller spelade du den Japanska versionen och försökte översätta själv? (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. De är i Spanien.

2. Under första mötet med byborna säger Leon "Thats not a Zombie." Dessutom har de som gjorde spelet förklarat att byborna är inga zombies utan kontroleras av parasiterna.

3. Parasiterna har funnits på jorden i miljontals år tills sekten grävde fram dem i sina djupa gruvor. De kom från en meteor. Allt det förklaras i spelet om man läser det man hittar i slottet.

Är du säker på att DU har spelat samma spel? :) Eller spelade du den Japanska versionen och försökte översätta själv? (w00t)

1) Samma färg samma sk*t! :):D

2) Sant, sant. Men parasiterna förvandlar dem till zombies. I alla fall zombiliknande varelser

3) ja, men människorna är i alla fall inga rymdgubbar.

Okej, du hadelite mer rätt än jag. Men spelet är jätte bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1) Samma färg samma sk*t! (w00t):)

2) Sant, sant. Men parasiterna förvandlar dem till zombies. I alla fall zombiliknande varelser

3) ja, men människorna är i alla fall inga rymdgubbar.

Okej, du hadelite mer rätt än jag. Men spelet är jätte bra!

1. Så sant. :)

2. Ja, Zombieliknande varelser men de är för iteligenta för att vara Zombies. De styrs ju av en inteligens.

3. Nej, det var vanliga människor. Som jag skrev innan, parasiterna var uråldriga rymdvarelser som ville ta över vår värld. Resident Evil har alltid handlat om vetenskap och mer verklighetstroget (Att allt görs i ett lab) för mig så den här storyn passar inte alls.

Men du har rätt i att spelet är riktig kul och jätte bra. Men det är inget Resident Evil i mina ögon. men nästa ska, enligt de som gör det, återvända till den rikltiga storyn men behålla RE4s stil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...