Jump to content

Swat 4 prob.


P1rsson
 Share

Recommended Posts

Vet inte om det tagits upp tidigare i denna tråden, men orkar inte kolla igen. :oops:

Men iaf, när jag första gången försökte starta swat 4 gick det inte, efter skärmen varit svart en stund stängdes den ner och ett fel-medelande kom upp :

No Label

Crash Time: 05/27/05 18:18:24

OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)

CPU: AuthenticAMD PentiumPro-class processor @ 1201 MHz with 511MB RAM

Video: NVIDIA GeForce FX 5600 (6693)

UserName: Conquered

ComputerName: BLODSBRODER

Application location: C:\Program\Sierra\SWAT 4\Content\System\

SWAT Build Number: 31973

Float Error caused General protection fault!

History: FD3DTexture::Cache <- FD3DRenderInterface::CacheTexture <- SetBumpMaterial <- FD3DRenderInterface::SetShaderMaterial <- PrecacheRenderData <- Precaching <- UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

När jag läste om detta problem i ett annat forum stog det att det kunde vara ett problem om man instalerade directx 9.0c (det som finns med i spelet) så jag avinstalerar swat 4. Sedan instalerar jag Americas Army, där jag TROR att jag fick en äldre DirectX version instalerad.

När jag instalerar SWAT 4 nästa gång fungerar det perfekt, efter någon dag instalerar jag ett annat program och efter det har det sluta fungera igen, har provat om instalera och allt men får inte igång det igen..

Så nu undrar jag om nån har en lösning på detta problemet, som flera andra också har?

Om ni inte vet något, vet ni då hur jag avinstalerar DirectX 9.0c?

Tack på förhand. Och ursäkta stavfel!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska nog sluta installera och avinstallera alla olika versioner av DirectX hela tiden, jag kan säga kort och gott att det inte är nyttigt för din dator.

Dock såvitt jag vet så ersätts den tidigare versionen av DirectX när du installerar en ny.

Det kan ju vara så att det spelet du senast installerade kanske inkluderade den där DirexctX9c eller vad det nu var... så... i vilket fall som så testa installera den versionen av DirectX du hade när det fungerade och sen läser du noggrant alla steg av installationen nästa gång du installerar något och skiter i att installera DirectX om det inte är en ny überfräsch version.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...