Jump to content

Svchost.exe


Cortez
 Share

Recommended Posts

Svchost.exe filen tar allt mellan 95-100% av processorn enligt Task Manager, och det märks även på datorn...

Den kan sega ihop totalt så man får lust att kasta den i golvet eller liknande. Och jag antar att filen är infekterad med virus. Jag har NOD32 med senaste updateringarna, men den hittar inget när man scannar.

Hur ska jag göra för att få ner andvändningen av processorn för svchost.exe? För andra finns filen också, men den tar mycket mindre. Den började såhär för kanske 2 dagar sen.

Jag behöver hjälp, för när det är såhär gör datorns intill oandvändbar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag ändå har startat en tråd, så har jag ett till problem.

Jag har 2 operativsystem på den där datorn.

Win98SE(Ja, det har varit där ett tag.)

och

Win2000Proffesional

Jag har jämfört farten när man laddar hem från samma FTP:er, personer, eller liknande, och på Win98SE går den i den farten som "den ska gå i", dvs det jag betalar för. Men i 2000, går den hur långsamt som helst. Mycket saktare än vad det ska gå. För t.e.x. på Win98 på en FTP kommer jag upp i fullspeed. På 2000 har jag som HÖGST kommit upp i 16.6 kb / s. Kan detta också bero på ett virus som bara infekterar 2000 och senare operativsystem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...