Jump to content

"Vänteprocess" drar übermye...


AE_Dave
 Share

Recommended Posts

Jaja, ursäkta mig då.

Hur som helst, laddade hem ett program osm hette "CPUCooL" nånting sån't.

Det står,

Temp1: 42.0 - 43.0 *C

Temp2: 28.0 *C

Temp3: 28.0 *C

Temp Sens 0: 25.0 *C

% CPU-Time 1: 3.5 - 58.0

Comm rec: 0.00 %

Comm trans: 0.00 %

Comm CRC: 0 CRC

Comm tot rev: 0 kb/s

Comm tot: 0 kb/s

Mem. Avail.: 321.63 MB

Mem. Page: 20.94 MB

Disk Read: 0.062 kb/s

Disk Write: 0.000 kb/s

Server total: 0.000 mb/s

Client Total: 0.000 mb/s

Pager pag: 85 - 87 P/s

Current Freq.: 1143.8 MHz

Och eftersom jag är ganska sämst på att läsa sån't där så, är det där bra eller dåligt? Kan det bero på att fläktisarna är för dåliga?  :wub:

Vafan har tempen med detta att göra?

Dina temps är fulltnormala så du vet i framtiden när du tror att du har übermye virus.

Redigerad av MaTTe_Gta
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vafan har tempen med detta att göra?

Dina temps är fulltnormala så du vet i framtiden när du tror att du har übermye virus.

Tjá, om du tittar min första post i den här tråden ser du att jag har sagt att jag är mycket oskicklig i det här området så hur ska jag kunna veta? Och då jag nyligen plockat ut en fläkt ur datorn för att den nyaste är tystare än den jag då plockade ut. ( Datorn lät som ett helt jeffla tröskverk. :P ) så vet man ju aldrig,

hela skiten skulle ju kunna bli överhettad eller dylikt eller få nån sorts skada så allting blev helt segt, för övrigt har jag inte sagt att jag har skitmycket virus,

jag har dock undrat ifall det är ett virus,

jag har dock påstått som i trådens namn, att app. "Systemets Vänteprocess" drar extremt mycket cpukraft av mig. :wub:

Vad det har med virus har jag ingen aning om men har hört talas om virus som jag tidigare sagt, lägger sig ovanpå systemfiler, tar deras namn och sliter åt sig cpukraft, minne och allt vad det nu är. :D

Har heller aldrig blandat ihop min PC's "temps" med virus så, ehm, jag vet inte var du fick det ifrån. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta för dubbelpost men ifall tråden dör ut skulle kanske ingen som behöver veta detta fåveta detta.

Hur som helst, jag tittade omkring vad "Systemets Vänteprocess" egentligen var på något, engelsk översättning för "Vänteprocess" är "Idle Prosse".

Idle vet ju de flesta betyder nånting som väntar/inte rör sig med mera vad man nu kan få det till. (Okej, den där meningen lät helt cpfloppad, är lite trött, sorry för det.)

Av någon anledning drar den här processen igång för fulla muggar när inget krävande används, den använder olika mängder av kraft från din processor för att försöka ta plats som de program som använts "tidigare", fråga mig inte varför men det bara är så av någon anledning...

Hur som helst så tappar den här applikationen kraft alltmer ju mer av cpu'n du använder, alltså om du startar upp ett spel eller program så delar den här s.k. "Idle Prosse" med sig cpukraft till den andra applikationen du just startade och lite till.

Det är alltså inte som jag trodde först att det var något fel på min fläkt eller utdelning från hårddisken (Konstig tanke hehe.) eller virus eller dylikt,

den här processen skall finnas där, ingen tvivel om saken, var väl bara att jag inte lagt märke till den tidigare kanske eller att jag haft tusen program på i onödan... jag måste ju i och försig erkänna att jag rensade lite i msconfigs "autostart"flik för nån dag sedan så... kan ju bero på det. :">

Alltså, "Nothing to worry about". :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta för dubbelpost men ifall tråden dör ut skulle kanske ingen som behöver veta detta fåveta detta.

Hur som helst, jag tittade omkring vad "Systemets Vänteprocess" egentligen var på något, engelsk översättning för "Vänteprocess" är "Idle Prosse".

Idle vet ju de flesta betyder nånting som väntar/inte rör sig med mera vad man nu kan få det till. (Okej, den där meningen lät helt cpfloppad, är lite trött, sorry för det.)

Av någon anledning drar den här processen igång för fulla muggar när inget krävande används, den använder olika mängder av kraft från din processor för att försöka ta plats som de program som använts "tidigare", fråga mig inte varför men det bara är så av någon anledning...

Hur som helst så tappar den här applikationen kraft alltmer ju mer av cpu'n du använder, alltså om du startar upp ett spel eller program så delar den här s.k. "Idle Prosse" med sig cpukraft till den andra applikationen du just startade och lite till.

Det är alltså inte som jag trodde först att det var något fel på min fläkt eller utdelning från hårddisken (Konstig tanke hehe.) eller virus eller dylikt,

den här processen skall finnas där, ingen tvivel om saken, var väl bara att jag inte lagt märke till den tidigare kanske eller att jag haft tusen program på i onödan... jag måste ju i och försig erkänna att jag rensade lite i msconfigs "autostart"flik för nån dag sedan så... kan ju bero på det. :">

Alltså, "Nothing to worry about". :rolleyes:

Som Arvid skrev i post #7 :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...