Jump to content

Internetproblem


Crice
 Share

Recommended Posts

Såhär är det va'...

Varje gång jag loggar in på datorn så startas MSN Messenger samt AOL Messenger upp i prima skick. Internet rullar på fint, och Direct Connect likaså. Allt flyter på väldigt bra - i en halvtimme. För efter en halvtimme så avbryts internet på något vänster och allt som jag var inne på loggas jag ut på. Exempelvis MSN Messenger och Direct Connect. Om vi nu ska fokusera på MSN Messenger, bara som ett exempel, så är det ungefär såhär:

Efter en minut: MSN Messenger funkar fint.

Efter tio minuter: MSN Messnger funkar fint.

Efter tjugo minuter: MSN Messenger funkar fint.

Efter trettio minuter: "MSN Messenger förlorade [Svenskt ord för "connection"] - men jag loggas snart in igen.

Efter fyrtio minuter: MSN Messenger funkar fint efter att jag blivit utslängd, och samma sak kommer hända en halvtimme efter att det hände sist.

Det hela är, som ni kanske förstår, ganska irriterande. Tilläggas ska eventuellt att jag har en nio-megabitslina från BBB och även en router.

Tacksam för all hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vid närmare efterforskning upptäckte jag att jag aldrig tillhandahållit en router av D-Linkmodell, utan en av något jävla EPA-företag namngivet "Sercom". Detta ska det snart bli ändring på, dock, och en ny router ska inhandlas. Tack för hjälpen...

Redigerad av Crice
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...