Jump to content

Skräckfilmer


PluOntS
 Share

Recommended Posts

Seriöst? :angry:

Inte mina grannar heller!

Själv satt jag och kollade igewnom hela! ^^

Någon mer som följde tvåans "klassiska skräckfilms-serie" klockan två på natten i typ ett halvår? Själv kollade jag på varenda film!

Brukar bli rädd när jag kollar på skräckfilm, vilket enligt mig är det roliga!

saw var inte så läskig tycker jag! Passar bättre som thriller, eller deckare!

Älska scenen i the grudge när ungen sitter och mjauar! ;):angry: Det är vad jag kallar humor! :angry:

Saw var jävligt bra men passar nog bättre som thriller

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 84
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Bara för att någon blir plågad elelr visar blod betyder det inte att det behöver vara en rysare eller skräck

Nej har jag sakt det?

Men jag anser att den är en rysare så som många andra. Och i en rysare händer oftast en del obehagliga scener, eller ska man säga brutala? Och de kan man ju inte säga att Saw inte har eller hade ;)

Redigerad av kariya
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rysare är en skräckfilmgenre som inriktar sig mer på det (para-)psykologiska planet än det fysiska. Oftast med spöken och/eller andra paranormala inslag.
Thriller är en genre inom litteraturen och filmen. Ungefär som en obehaglig deckare, likt giallo, men inte med så stor inriktning på själva morden. Snarare tvärtom - så lite av morden som möjligt visas. Thrillers är ofta tämligen realistiska, och det känns som om det i filmen skulle kunna hända i verkligheten. Seriemördare är ett återkommande tema i thrillers.

Svensk titel:  Saw

Originaltitel:  Saw

Genre:  Skräck / Thriller

Produktionsland:  USA

Premiärår:  2004

End of story.

------

Btw, någon som har sett "Tales from the darkside" eller domdär två filmerna som Stephen King har gjort med små skräckfilmer i?

Creepshow?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, hehe.. Japp, följde den. Med undantag för Evil Dead då :o

EDIT: Btw, någon som har sett "Tales from the darkside" eller domdär två filmerna som Stephen King har gjort med små skräckfilmer i? rätt gamla, kommer inte ihåg namnet :">

Jag har sett "Tales from the darkside" ;)

Riktigt rolig i slutet ^_^

Funnylin: Det var de jag menade men fick inte fram orden i mina fingrar ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

American psycho ikväll... Inte för jag har sett den men den värkar bra(kl 0.05)(svt 1)

American psycho ikväll... Inte för jag har sett den men den värkar bra(kl 0.05)(svt 1)
Den är skitrolig! Nya eller gamla versionen? Aja, den är iaf grundaren till alla mördare i duschar! Fett nice!

Texas chainsaw är min favoritfilm, älska när han sätter fast honom på kroken! :) (ja, jag är seriös! Jagf tycker om den scenen)

Ska se "Seed of Chucky" ikväll, alldeles alldeles ensam utan min granne som påstår att han inte får 
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Colorado: Sådana kan man hitta om man söker på google :D

Ska se "Seed of Chucky" ikväll, alldeles alldeles ensam utan min granne som påstår att han inte får :)

WOHO :D Dom är väl inte aldedes för dyra? ;)

Btw: ingen som vet var man kan köpa Alice, Sweet Alice (Holy Terror) på nån svensk hemsida eller kanske en utländsk om det är svensk text? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...