Jump to content

Filmer -> Specialeffekter


AE_Dave
 Share

Recommended Posts

Vet att många sådana här trådar finns och har funnits men jag har sett dem men har aldrig sett några direkta svar till saker jag kan hitta som är bra. :P

Skulle behöva hjälp nu med detta kniviga problem.

Vi är några som gjort en komisk liten film med massa små klipp, parodier på soldaters ageranden, inbrottstjuvar, parodi på Resident Evil med mera med mera, dock förstås vill vi ju ha specialeffekter i filmen. :D

Nå'n person som vet något program som är enkelt att få tag i (helst gratis) och inte alltför dyrt (gör heller inget om det finns att tanka).

Har hört saker om nåt som kallas AlamDV eller något sånt men jag kunde inte hitta det men det verkade när jag läste i tråden ganska bra. :unsure:

Iofs, om ni vet något sådant program gör gärna en lista av dem du känner till här då, har ingen betydelse ifall krångligt eller lätt. Man kan nog lära sig på ett eller annat sätt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ljussabeln i AlamDV2 blev bra, och armen i Photoshop, var bara ett test för att se om det såg nogorlunda realistiskt ut. Och ja, det var rätt okej, ska bar agöra om det lite noggrannare...

Mmm'kay, men hur får man alla frames in i photoshop?

Man behöver inget specigt program för det då? :P

(he he he man är ju superelite på såna här saker :unsure: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm'kay, men hur får man alla frames in i photoshop?

Man behöver inget specigt program för det då? :)

(he he he man är ju superelite på såna här saker ;P )

Jag har ingen aning om hur man gör det på något annat sätt än att ta en jävla massa screens med Fraps :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...