Jump to content

Valve hammer editor


Ceone
 Share

Recommended Posts

Du trycker på den vita kuben och sedan ritar du en kvadrat på den högra rutam längst upp när du gjort det så trycker du på enter. Sen så står det "camera" längst upp i vänstra hörnet på den rutan som ligger just längst upp i det vänstra hörnet, du högerklickar på "camera" och tar textured.

EDIT: lol jag läste visst fel :"> nej det vet jag inte...

Redigerad av david_
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egna texturer? Skapa texturerna i photoshop (Eller importera ett foto av t.ex. en vägg eller golv med mera i photoshop.) och spara det som .tga, fixa en .txt med exakt samma namn som .tgafilen sedan kompilerar du dem med vtex.exe i sourcesdk/bin/ foldern.

Därefter får du då en vtf och en vmf (tror det var vmf iofs) som du då båda två måste lägga i

steam/steamapps/mail@host.cc/spel/cstrike\hl2/material(s)

mappen. Därefter ska det bara vara att skriva texturmappens namn i textureditorn i hammer (Ifall du inne i materialsmappen gjort en subfolder med namnet t.ex. "mina texturer" så skriver du då i det lilla fältet för texturnamn "mina" så bör de texturerna ploppa upp.)

Texturerna du skapar måste vara i dimension 2, (dvs till exempel 64 x 64 eller 512x1024 m.m.)

;)

För mer info om hur du kompilerar texturerna titta in på http://www.hl2world.com/wiki/index.php/Category:Texturing

;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...