Jump to content

Färg på filmerna...


gurfi
 Share

Recommended Posts

Va i thailand på sportlovet och som alla vet så brukar man shoppa lite. köpte lite filmer och sånt. men nu när jag ska se på filmerna så är dom svartvita! kan man göra så att det blir färg med någon sladd eller måste jag köpa en dvd-spelare? har en ps2 nu när jag ser på filmerna. filmerna som jag köpte är brända tror jag.

tacksam för svar!

Redigerad av gurfi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köp en fullpiggad scart. Då ska de gå, det vet jag. Fast kör du upp den på en vanlig dvd? Då bör du ha en fullpiggad. Är dvd-spelaren regionsfri?

Jag kollar på filmerna i ps2:an, har absolut ingen aning om ps2:an är regionsfri. nu är ps2:an på chippning så jag vet inte om detta påvärkar på något sätt.

det skumma va att jag lånade utt några filmer till en kompis. och när hon såg sa va det färg (hon kollade på en dvd-spelare ej ps2).

finns det en scart för ps2!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, tack så mycket!

när jag ändå har startat en sån här tråd så kan jag passa på att fråga en liknande fråga:

vissa fimer börjar hacka på ps2:an men om man kollar på en vanlig dvd-spelare så hackade den inte. (kollade lite innan jag chippade ps2:an så det kanske fixar sig nu när den är chippad eller?) kan detta vara att det är smuts på linsen eller är det bara dålig kvalite på ps2:ans dvd-spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har inget med sladden att göra.

Har du en ntsc (never the same color :P) dvd men en pal-tv så blir det så.

Du får göra om den på datorn och bränna om, eller skaffa en ntsc-tv.

Vet inte om jag har en pal-tv men jag kan kolla upp det där.

det blir ju lite dyrt att köpa en ny tv, kan man inte köpa en ny dvd-spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om jag har en pal-tv men jag kan kolla upp det där.

det blir ju lite dyrt att köpa en ny tv, kan man inte köpa en ny dvd-spelare?

Tror inte det.

Men det kanske finns någon ntsc till pal-dosa, men jag vet inte.

Annars funkar alla ntsc på datorn, för mig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte det.

Men det kanske finns någon ntsc till pal-dosa, men jag vet inte.

Annars funkar alla ntsc på datorn, för mig iaf.

Jag är inte så bra på teknik och du sa en massa saker som som inte förstod men det spelar ingen roll. fick mitt ps2 idag och provade några tv-spel för att se om det funkade och gissa vad; alla spel va svartvita!! ringde till dom som chippade mitt ps2 och dom sa att jag skulle köpa en rgb-kabel om jag ville få det där magiska, färgen! så jag kommer åka dit och köpa en rgb-kabel och hoppas att allt kommer att fungera.

@ R2D2: om man läser ditt namn och sedan dom här 2 inläggen så ser det lite komiskt ut :P:unsure: .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du heter väll R2D2 dom robotten i starwars?? R2D2 är ju så teknisk och lagar alla rymdskepp. när jag läste ditt namn tänkte på robotten i starwars, sen när man läser dina inlägg om teknik så ser det kul ut :P .

dålig humor? slå mig!

Jaha. Nej...jag har sämre humor.

Ett eget skämt.

-Vill du höra något komiskt?

-Ja

-Mu.

(KOmiskt).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...