Jump to content

Allt om elder-scrolls snackas här


themuppa
 Share

Recommended Posts

När du sovit för första gången eller nåt kommer du att attackeras av en lönnmördare, döda honom, snacka med närmsta vakten, han säger typ att du ska till Ebonheart och snacka med nån snubbe, leta upp snubben och gör som han säger då borde du till slut komma dit :unsure:

Minns inte så mycket mer än det ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Elder-scrolls

e de fetaste rollspelet

Elder Scrolls är faktiskt inte ETT spel utan en hel serie av spel (Arena, Daggerfall, battlespire, Redguard & Morrowind) Jag tror du syftar på Elder Scrolls III: Morrowind :)

Iaf, det är iaf lätt ett av dom roligaste Rollspelen som finns. Har både originalet och GotY till xbox, jag har suttit med det ett antal 100 timmar och så har jag då klarat alla main quests och i princip alla sidoquests också ;)

Redigerad av power_psychic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*host* dynga *host* ;)

Tycker inte om spel som utspelar sig i nutid eller framtid :) Det ska va medeltidskänsla i ett rollspel annars får det va :">

Näe, tyckte Morrowind föll rätt mycket på att det var så förbannat fjantigt med massa hybrider mellan människor och djur, som dessutom kunde tala. Då hade det varit bättre med typ lite "verkligare" varelser som dvärgar och alver osv. istället för gubbar med hästhuvud och gigantiska flatlöss... :o

Rollspel i frmatiden gillar jag inte heller så mycket, men i nutid går jäkligt bra, tycker jag :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Näe, tyckte Morrowind föll rätt mycket på att det var så förbannat fjantigt med massa hybrider mellan människor och djur, som dessutom kunde tala. Då hade det varit bättre med typ lite "verkligare" varelser som dvärgar och alver osv. istället för gubbar med hästhuvud och gigantiska flatlöss... :)

Rollspel i frmatiden gillar jag inte heller så mycket, men i nutid går jäkligt bra, tycker jag :o

Inte för att det finns några gubbar med hästhuvuden men men, jag tycker det är häftigt med en massa olika raser och så.

Det som också är mer häftigt med Morrowind (och alla andra Elder Scrolls spel) är att allt i princip har en bakgrundshistoria. Läs igenom alla böcker som du plockar upp och du kommer att få en historie lektion i hur hela imperiet utvecklades och allt, inte många speltillverkare som lägger ner så mycket arbete på ett enda spel. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...