Jump to content

Avinstalera Internet explorer


Sikorka
 Share

Recommended Posts

Har just upptäckt att Firefox är mycket bättre än EI men hur avinstalerar man det? När jag kollar min inkorg på msn så kommer Internet Explorer upp som webläsare+en massa popupps vilket är störande! Jag vill gärna ha bort Explorer från min dator men är det något ni rekomenderar ?

Eller kan det typ förstöra datorn eller liknande?

Firefox äger tacksam för svar! >_<

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Nu har jag avinstallerat Explorer men när jag klickar på min Hotmail e-post så kommer ändå Explorer upp igen, kan man inte ändra så när jag ska kolla min e-post så kommer firefox istället upp som webläsare...? >_<

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag avinstalerat Explorer men när jag klickar på min hotmail e-post så kommer Explorer upp igen, kan man inte ändra så när jag ska kolla min e-post så kommer firefox istället upp som webläsare...?  :unsure:

1. Nej. Men om du knäcker Messengers källkod, kanske du kan ändra det... ;P

2. Internet Explorer går bara inte att ta bort helt, så att windows fortsätter att fungera. [EDIT] Se vigges post längre ner för detaljer.[/EDIT] Jag har själv försökt att ta bort IE genom en startdiskett (för att kringgå systemfilsskyddet). Gissa 1 gång vad som inte hände med Windows...

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att "avinstallera" IE innebär helt enekelt att du bara tar bort genvägar som skapats för IE, det är flera program (både office-program och program från tredjepartstillverkare) som inte fungerar utan IE installerat. Som du sett så kräver även MSN Messenger att du har IE installerat för att kunna öppna din Inbox. För att göra så att Firefox (eller någon annan browser) öppnas när man går in på sin Inbox med MSN Messenger behöver man MSN Plus samt ett plugin (vad jag minns). Har dock ingen aning om vad plugin:et heter, då jag aldrig använt det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det fungerar inte, Messenger kör iexplore.exe med adressen som parameter, istället för att bara köra adressen.

Okej. MS gör vad som helst för att få en att använda IE.

*EDIT*

Då kan man väl ersätta IE med ett litet snabbt konsollprogram som kör firefox?

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...